L’exemple que he
triat per a comentar sobre les propostes referides a l’ús científic té a veure
amb la contrastació de diverses informacions. Moltes vegades, quan busquem informació sobre
alguna cosa ens trobem davant de quantioses fonts d’informació que en ocasions
es complementen i en d’altres ocasions ens poden arribar a confondre . En el
món en què vivim, ple de recursos i quantitat de maneres per a trobar
informació sobre qualsevol cosa és molt important que aprenem no sols a
contrastar la informació trobada per arribar a l’objectiu de la nostra cerca, sinó
també a saber triar aquesta informació i aprofundir de la manera adequada en la
comprensió d’allò que tenim al davant.
Tal i com exposa l’exemple
28 (pàgina 197 del llibre llegir i
escriure per viure) els alumnes es van trobar amb la incògnita de saber
veritablement quin era el tipus d’aliment amb el què es sustenten els lloros,
al trobar informacions diferents en llibres diferents. Gràcies al contrast i l’observació
detinguda de la informació trobada, finalment van poder comprovar que realment
no explicaven coses diferents, sinó que simplement no havien llegit adequadament
la informació i això els havia portat a la confusió.
Per això, és
fonamental que ensenyem a l’alumnat a contrastar
la informació, analitzant detingudament el text exposat i comprenent el què ens
aporta, generant si escau, petites discussions per a comparar i verificar les
diferents descripcions trobades i assegurar una correcta comprensió global del
text expositiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada