dimecres, 16 d’abril del 2014

Què mengen els lloros?

L’exemple que he triat per a comentar sobre les propostes referides a l’ús científic té a veure amb la contrastació de diverses informacions.  Moltes vegades, quan busquem informació sobre alguna cosa ens trobem davant de quantioses fonts d’informació que en ocasions es complementen i en d’altres ocasions ens poden arribar a confondre . En el món en què vivim, ple de recursos i quantitat de maneres per a trobar informació sobre qualsevol cosa és molt important que aprenem no sols a contrastar la informació trobada per arribar a l’objectiu de la nostra cerca, sinó també a saber triar aquesta informació i aprofundir de la manera adequada en la comprensió d’allò que tenim al davant.

Tal i com exposa l’exemple 28 (pàgina 197 del llibre llegir i escriure per viure) els alumnes es van trobar amb la incògnita de saber veritablement quin era el tipus d’aliment amb el què es sustenten els lloros, al trobar informacions diferents en llibres diferents. Gràcies al contrast i l’observació detinguda de la informació trobada, finalment van poder comprovar que realment no explicaven coses diferents, sinó que simplement no havien llegit adequadament la informació i això els havia portat a la confusió.



Per això, és fonamental que ensenyem a l’alumnat  a contrastar la informació, analitzant detingudament el text exposat i comprenent el què ens aporta, generant si escau, petites discussions per a comparar i verificar les diferents descripcions trobades i assegurar una correcta comprensió global del text expositiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada