En el primer tipus d'avaluació es troben les modalitats del procés d'ensenyament aprenentatge basat en els objectius i distribuïdes en avaluació inicial, formativa i additiva. En el segon cas es pot apreciar com es té en compte tot el procés i la complexitat d'aquest i intenta regular tots els aspectes que hi intervenen per tal de poder regular tots els aprenentatges.
Funció pedagògica de l'avaluació:
En questa funció és bàsica l'observació del desenvolupament dels infants en relació a les activitats de lectura i escriptura, així com també el diàleg. Per garantir que es faci de manera correcta i adequada s'han de fer servir uns bons instruments, ja que llegir i escriure no són una suma d'habilitats sinó que és la integració de totes elles. Es poden fer servir fitxes d'enregistrament, dictats i/o els diaris de classe. Gracies a aquests instruments podrem seguir el procés dels infants durant l'aprenentatge.
Aquesta visió de l'avaluació es fonamenta en les bases de l'aprenentatge dels individus de Vigotsky on la socialització és un factor imprescindible perquè és l'origen del desenvolupament dels individus.
El mestre ha de compartir amb els alumnes els objectius fixats amb cada activitat per a que siguin conscients del gran aprenentatge que estan fent i com aquest va evolucionant gracies a ells mateixos i els seus interessos.
La clau per dur a terme aquesta tipus d'avaluació es fórmula a partir dels coneixements, que comparteix Jorba i Caselles sobre l'autorregulació que es divideix en:
- Autoavaluació: o avaluació per part dels estudiants on s'avalua a partir d'una pauta establerta entre tots (mestre i alumnes).
- Avaluació mútua: on l'alumne o grup d'alumnes avaluen a un altre i gràcies a aquest tipus d'avaluació on es donen diverses situacions de coneixement compartit entre ells mateixos.
- Coavaluació: interacció entre el propi estudiant i el mestre per tal de reflexionar sobre els text o lectura i que siguin capaços de corregir-se a si mateixos.
| Font |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada