Primer de tot, m'ha sobtat el format d'aquesta activitat, jo m'imaginava que enlloc de comentar-les amb forma d'entrada, les comentaríem en forma de comentari, a sobre l'entrada del company. M'ha sobtat perquè crec que fent-ho d'aquesta forma, després es podria rebatre i obrir un debat o un diàleg força interessant, del qual estic segur que trauríem opinions molt interessants.
Dit això, vaig a comentar les entrades dels companys. He decidit fer-ho sobre la primera entrada, ja que m'agradaria conèixer quines altres bones experiències van viure els meus companys i com les van sentir.
Primer de tot comentaré aquesta entrada que he trobat força interessant. Sempre des de ben petits, ens han animat a que llegim. La lectura és una cosa positiva, i hem d'aprendre a llegir. Però, de la mateixa manera que quan aprenem, aprenem més sobre el que ens interessa, llegim d'una forma més plaent allò que ens agrada. Aleshores hi ha una cosa que no entenc, i que encara es segueix fent a més d'una escola. Si realment volem que els nens llegeixin, i adquireixin l'hàbit, per quin motiu els obliguem a llegir tots el mateix llibre? És que tenim tots els mateixos gustos i interessos? Això pot fer que realment acabis rebutjant la lectura, simplement perquè t'obliguen a llegir un llibre que ni tan sols t'agrada. I perquè no deixem una lectura lliure, i que hagin de fer una fitxa sobre el llibre que han escollit, explicant de que va, que els hi ha agradat més, fent un comentari crític? Crec que facilitaria l'hàbit de la lectura. D'altra banda, si el que interessa és que llegeixin amb veu alta, és tan fàcil com que l'alumne comparteixi un tros que li hagi agradat de la lectura amb veu alta, que el llegeixi. Penso que d'aquesta manera seria molt més fàcil adquirir l'hàbit de la lectura. Per obligacions, no funcionem. Funcionem per interessos, així aprenem.
He escollit també una entrada curta però interessant, és la importància d'aprendre jugant. Si aprenem jugant les coses surten molt millor. És evident que no sempre es pot, però si realitzar activitats d'una forma més dinàmica.
Una altra entrada que m'agradaria comentar és una que parla sobre els Jocs Florals. Trobo que la poesia és una forma d'expressió molt correcte, i es mira l'escriptura des d'un altre punt de vista. Ara bé: com pretenem treballar bé la poesia, si només es treballa 2 o 3 dies abans de Sant Jordi? Deixem que els nens s'expressin provin, s'equivoquin, i sobretot tinguin temps de rectificar.
Tot i que aquesta entrada no és d'una experiència viscuda a primària, penso que es pot dur a terme perfectament en aules de primària. Realitzar un telenotícies, un programa de ràdio, pot ajudar als nens a expressar-se d'una forma diferent, i no només això sinó que aprenen disfrutant. S'interessen pel que volen dir, com ho diran, i els companys que escolten el programa, també aprenen! És a dir es pot utilitzar per un fi didàctic, i fins i tot per treballar diferents estils narratius.
Depèn de la implicació del professor, es poden dur a terme activitats molt interessants, que potser requereixen una mica més de preparació prèvia que fer una simple fitxa, però realment els alumnes aprenen, i aprenen divertint-se.
"If you can look into the seeds of time and say which grain will grow and which will not speak then to me." (Macbeth, Act 1, Scene 3)
divendres, 25 d’abril del 2014
Intercanviem opinions amb els companys.
Etiquetes de comentaris:
54 Oñate Genís,
D Quatre entrades d'aquest bloc
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada