Aquesta
activitat tracta de que cada alumne escrigui breus missatges als seus companys
i companyes, partint d’aquest aspecte i a mesura que apareix la necessitat, van
buscant el lloc on es posa el nom de l’autor o l’autora, el destinatari, etc.
Per tant, crec que al ser una activitat força propera pel que fa a espai i
temps, pot resultar motivadora. Però crec que s’ha de tenir un aspecte molt
important en compte com és el fet de la integració de tots els membres de la
classe, d’aquesta manera aquesta activitat podria potenciar la cohesió i la
confiança amb el grup, juntament amb l’augment d’autoestima. Per tant, des del
meu punt de vista és una activitat força interessant per dur a terme a l’aula,
encara que el temps és un dels factors essencials per realitzar-la ja que de
vegades no es té tot el que seria necessari.
Per
una altre banda, crec interessant destacar la importància que té aquesta
activitat envers la llengua escrita ja que, tal i com ha dit Montserrat Fons en
aquest apartat, el fet d’enviar-se missatges entre iguals permet centrar-se més
en el fet d’escriure i com ho fan que no pas en si fan les línies extremadament
rectes o no. A més a més, li hem de sumar el fet de que el
procés pot provocar preguntes a l’alumne les quals ha de resoldre i que a
partir d’elles aprendrà altres aspectes de l’escriptura.
Els enllaços externs que he trobat interessants han estat els següents:

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada