dijous, 17 d’abril del 2014

El racó dels missatges (pàg. 165).

Aquesta activitat tracta de que cada alumne escrigui breus missatges als seus companys i companyes, partint d’aquest aspecte i a mesura que apareix la necessitat, van buscant el lloc on es posa el nom de l’autor o l’autora, el destinatari, etc. Per tant, crec que al ser una activitat força propera pel que fa a espai i temps, pot resultar motivadora. Però crec que s’ha de tenir un aspecte molt important en compte com és el fet de la integració de tots els membres de la classe, d’aquesta manera aquesta activitat podria potenciar la cohesió i la confiança amb el grup, juntament amb l’augment d’autoestima. Per tant, des del meu punt de vista és una activitat força interessant per dur a terme a l’aula, encara que el temps és un dels factors essencials per realitzar-la ja que de vegades no es té tot el que seria necessari.

 Font 


Per una altre banda, crec interessant destacar la importància que té aquesta activitat envers la llengua escrita ja que, tal i com ha dit Montserrat Fons en aquest apartat, el fet d’enviar-se missatges entre iguals permet centrar-se més en el fet d’escriure i com ho fan que no pas en si fan les línies extremadament rectes o no.   A més a més, li hem de sumar el fet de que el procés pot provocar preguntes a l’alumne les quals ha de resoldre i que a partir d’elles aprendrà altres aspectes de l’escriptura.
Els enllaços externs que he trobat interessants han estat els següents:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada