ACTIVITAT 1. La
comprensió, un diàleg amb el text
La tesi que defensa
cadascuna de les tres pràctiques serien:
Pràctica 1.El model
interactiu en la lectura, el millor mètode
Pràctica 2. El paradigma
interaccioniste.
Pràctica 3. La capacitat
d’analitzar i comprendre la lectura.
El títol pot ser “No ens limitem a desxifrar codis, per això
hi ha jeroglífics”.
Amb les diferents
pràctiques el text ens aclareix diverses qüestions, com els diferents tipus de
models que hi ha per la comprensió lectora fen un resum de que és i el perquè
és millor al agafar el millor dels altres dos models.
Altre qüestió que aclareix
és com ha de ser una biblioteca, que no és només té la funció de lloc per
llegir i estudiar, sinó també per poder discutir, debatre i compartir idees,
experiències etc, per aprofundir en la comprensió dels llibres.
Els textos en fan veure
formes diferents de portar a la pràctica la lectura, ja que varia molt dels
sistema o metodologia que jo vaig viure de petit, com lo del tipus de model,
que jo sóc fill del model ascendent (començant per aprendre el codi i a partir
d’aquí el significat). També la biblioteca crec que al ser lloc de cultura
s’hauria de poder debatre i expressar els diferents punts de vista sobre els
diferents temes. Altra idea, que si tenia una sensació semblant, és que tenim
tendència a creure’ns i assumir que el paper escrit sempre és veritat, i sense dubtar-ho ens apropiem d’idees que han
sigut pensades per altres, em sembla com els creients que creuen per una
qüestió de fe, doncs amb els llibres sembla igual, no es posa a vegades en
dubte.
Per finalitzar he cregut convenien que per coneixer com s'ensenya a llegir aquest enllaça està força bé.
http://www.slideshare.net/r2Felix/mtodos-de-enseanza-de-los-procesos-de-lectura-y-escritura
A televisió ens donen pocs programes sobre lectura o llibres. Fa uns anys al canal 33 hi havia un programa que parlava de llibres, amb entrevistes amb escriptors, que es deia "L'hora del lector

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada