divendres, 18 d’abril del 2014

RESPONSABILITATS QUOTIDIANES

L'activitat que he escollit es troba en l'apartat d'“Organització de les tasques i responsabilitats” i és una proposta d'ús pràctic. La raó d'aquesta elecció és que considero que és important que des de petits els nens i nenes adquireixin responsabilitats i realitzin tasques de diferent ordre.
Com diu Fons, en aquest apartat s'inclou tot tipus de metodologia (llistat, mural...) que permet recordar a cada alumne la responsabilitat que té amb el grup-classe. Hi ha dos tipus de responsabilitats: general (un alumne per responsabilitat amb distribució rotativa) i puntual (per ampliar el tema que s'està treballant). El fet de ser una activitat que requereix llegir els noms dels companys i assignar-hi una tasca desemboca en una activitat d'E-A de la llengua.

La realització d'aquest treball es divideix en dues parts: elaboració i ús d'un mural.
a) Elaboració:
En primer lloc, han de fer un mural amb la guia del docent.
En segon lloc, acordar i assignar, de manera sintetitzada, un nom a la tasca que cal fer. A
En tercer lloc, anotar en cartellets el nom de cadascú i el nom de la tasca. Cada alumne de la classe ha de revisar tots els cartells per a què tothom els entengui i els puguin utilitzar.

b) Ús:
L'atribució. Assignar responsabilitats i correspondre el nom amb la tasca. En aquest moment, l'alumne necessitarà l'ajuda dels companys i del docent.
Record. Qualsevol tasca acordada forma part del dia a dia de l'aula i això permet repetir constantment les responsabilitats i recordar-les.
Avaluació: revisar si cal millorar. S'aconsella reflexionar com ha anat al voltant del mural.

FONT
Aquesta activitat em sembla molt bona idea. En un principi considerava que era molt senzilla i fins i tot, vaig pensar que no era útil però, reflexionant sóc conscient que m'equivocava. Amb els exemples, es mostren situacions reals que passen sovint a les aules. Tanmateix, considero que és una activitat que permet als alumnes experimentar tot el procés des de l'elaboració fins a l'avaluació permetent-los autoregular el seu aprenentatge i adonar-se'n dels seus errors i els dels companys.
També m'ha agradat el paper que desenvolupa la mestra en un dels exemples. Un alumne que es diu Joan no se'n recorda de la seva tasca i la mestra el guia per saber a quina tasca està assignat el seu nom i en comptes de dir PLANTES diu PISSARRA. En tot moment, la mestra el guia. Inicialment l'alumne utilitza estratègies de descodificació pronunciant els sons de les primeres grafies [P] i després, utilitza estratègies de comprensió fent prediccions [PISSARRA] [PLANTES].

Aquí us deixo la direcció de la web de l'escola LYS de Barcelona on a part de repartir càrrecs de classe també hi ha càrrecs de l'escola. 
http://www.escolalys.cat/carrecs.htm  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada