L'activitat
que he escollit es troba en l'apartat d'“Organització de les
tasques i responsabilitats” i és una proposta d'ús pràctic. La
raó d'aquesta elecció és que considero que és important que des
de petits els nens i nenes adquireixin responsabilitats i realitzin
tasques de diferent ordre.
Com
diu Fons, en aquest apartat s'inclou tot tipus de metodologia
(llistat, mural...) que permet recordar a cada alumne la
responsabilitat que té amb el grup-classe. Hi ha dos tipus de
responsabilitats: general (un alumne per responsabilitat amb
distribució rotativa) i puntual (per
ampliar el tema que s'està treballant). El fet de ser una activitat
que requereix llegir els noms dels companys i assignar-hi una tasca
desemboca en una activitat d'E-A de la llengua.
La
realització d'aquest treball es divideix en dues parts: elaboració
i ús d'un mural.
a)
Elaboració:
En
primer lloc, han de fer un mural amb la guia del docent.
En
segon lloc, acordar i assignar, de manera sintetitzada, un nom a la
tasca que cal fer. A
En
tercer lloc, anotar en cartellets el nom de cadascú i el nom de la
tasca. Cada alumne de la classe ha de revisar tots els cartells per a
què tothom els entengui i els puguin utilitzar.
b)
Ús:
L'atribució.
Assignar responsabilitats i correspondre el nom amb la tasca. En
aquest moment, l'alumne necessitarà l'ajuda dels companys i del
docent.
Record.
Qualsevol tasca acordada forma part del dia a dia de l'aula i això
permet repetir constantment les responsabilitats i recordar-les.
Avaluació:
revisar si cal millorar. S'aconsella reflexionar com ha anat al
voltant del mural.
| FONT |
Aquesta
activitat em sembla molt bona idea. En un principi considerava que
era molt senzilla i fins i tot, vaig pensar que no era útil però,
reflexionant sóc conscient que m'equivocava. Amb els exemples, es
mostren situacions reals que passen sovint a les aules. Tanmateix,
considero que és una activitat que permet als alumnes experimentar
tot el procés des de l'elaboració fins a l'avaluació permetent-los
autoregular el seu aprenentatge i adonar-se'n dels seus errors i els
dels companys.
També
m'ha agradat el paper que desenvolupa la mestra en un dels exemples.
Un alumne que es diu Joan no se'n recorda de la seva tasca i la
mestra el guia per saber a quina tasca està assignat el seu nom i en
comptes de dir PLANTES diu PISSARRA. En tot moment, la mestra el
guia. Inicialment l'alumne utilitza estratègies de descodificació
pronunciant els sons de les primeres grafies [P] i després, utilitza
estratègies de comprensió fent prediccions [PISSARRA] [PLANTES].
Aquí us deixo la direcció de la web de l'escola LYS de Barcelona on a part de repartir càrrecs de classe també hi ha càrrecs de l'escola.
http://www.escolalys.cat/carrecs.htm
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada