http://estira-i-arronsa.blogspot.com.es/2014/03/teatre-absurd-motivacio-inesperada.html
Aquesta experiència d'una companya m'ha cridat molt l'atenció perquè parla del teatre absurd, i apareix una fotografia del llibre Tres sombreros de copa, de Miguel Mihura. Quan era a batxillerat vam llegir aquest llibre i vam treballar el teatre absurd, la seva història, els seus trets, etc. I per a mi ha estat un dels millors llibres llegit a la meva etapa d'estudiant. Suposo que aquest goig al llegir-lo va venir perquè era molt diferent de la majoria de llibres que ens feien llegir, i perquè aquests, únicament pel fet de ser llibres llegits de forma obligada, ja no m'atreien tant, en canvi aquest em va encantar. No era pesat, era entretingut, feia riure i era d'una comicitat simple.
Només llegir aquesta entrada sabia que havia d'aparèixer en un dels meus comentaris, m'ha fet recordar un molt bon moment de les classes de literatura!
http://estira-i-arronsa.blogspot.com.es/2014/03/pretty-ritty.html
Quan buscava entrades per tal de comentar alguna, m'he deixat guiar pels títols també, i aquesta m'ha sorprés amb "Pretty Ritty". A més, quan l'he llegit m'ha agradat més pel fet que a la meva escola, l'anglès era una àrea aburrida i que mai ningú dessitjava fer, ja fos per la incompetència dels mestres o pel llibre i les poques activitats que fèiem. Era tot bastant monòton: Teoria-Workbook-Teoria-Workbook-Teoria... I les activitats que fèiem com a "especials" era cantar en anglès.
En canvi, pel que he pogut llegir, aquesta companya va gaudir d'una molt bona activitat a classe: fer una obra de teatre en petits grups per a representar davant de tota la classe en anglès. D'aquesta manera et familiaritzes amb la llengua, adquireixes un rol diferent, practiques l'anglès infinites vegades abans de la representació, perds la vergonya de parlar en públic, i sobretot... aprens divertin-te!
http://estira-i-arronsa.blogspot.com.es/2014/03/la-radio-de-la-classe.html
El text d'aquesta companya explica que van fer una ràdio per a la classe. L'activitat en si no em crida molt l'atenció, però quan estava llegint m'ha sorprés una cosa, que tota l'activitat estava plantejada per fer una exposició oral amb powerpoint, però que en canvi la mestra va pensar que fent aquesta activitat podia matar dos ocells d'un mateix tret: explicava la ràdio, el seu funcionament, les seves parts, etc, i a més, els alumnes podien divertir-se preparant el programa i vivenciant la teoria.
Considero que, per la meva experiència, hi ha pocs mestres que prefeixen engrescar-se una mica més en la seva feina perquè els seus alumnes es diverteixin i gaudeixin aprenent, i decideixen anar a lo fàcil: llibre de text i poca cosa més.
http://estira-i-arronsa.blogspot.com.es/2014/03/aprendre-una-llengua-fora-de-lescola.html
Aquesta última elecció bé donada perquè sempre m'ha semblat interessant la gent que té el valor d'anar-se a un altre país a estudiar una nova llengua sense casi saber-la parlar. I llegint i llegint m'he trobat amb aquesta. M'ha semblat lògic el que ha dit sobre que no ha aprés gaire anglès a l'escola. Jo era bastant bona en l'anglès, però degut al nivell tan baix del meu centre en que cada any fèiem el mateix, mai he sabut utilitzar-lo en una situació pràctica...falta de vocabulari, de recursos sintàctics,etc.
Mai podria anar-me jo sola fora del me país a aprendre una nova llengua, únicament per por, i això és una espineta que tindré sempre clavada al cor, i per tant em fascina la gent que sí que n'és capaç i que torna del seu viatge amb les paraules a la boca de "És la millor experiència de la meva vida"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada