Després d'anar llegint les diferents activitats de l'apartat ús pràctic ( que era el que més m 'interessava) , m'he decidit per explicar la del control d'assistència. M'he decantat per aquesta perquè és una activitat quotidiana a la vida dels nens , però una activitat primordial pel mestre, ja que amb aquesta sabrà qui falta i amb quants nens compte per fer les diferents tasques i activitats programades.
A partir d'aquesta activitat suposadament tan senzilla, s'amaga la intenció d' iniciar als nens en la cultura de la llengua escrita, ja que veure els seus noms i els dels companys els servirà en aquesta tasca.
Segons el llibre de la Montserrat Fons " llegir i escriure per viure " hi ha dos tipus de control d'assistència :
- Passar la llista :
Passar la llista es pot fer de diverses maneres, d'una manera més auditiva, i d'una manera més visual i dinàmica. Jo em decantaria per la segona, a la classe podríem penjar uns murals on els nens haurien de posar els seus noms per demostrar qui han anat , i qui no ho ha fet. Amb aquesta activitat els nens comencen a diferenciar el seu nom amb la resta de noms dels nens de la classe.
- Control d'assistència a tallers, racons..
Aquest tipus d'activitat serveix tant per l'autocontrol del nen en quines activitats ha participat o no , posant un gomet o un senyal, i per fixar-se en els noms dels companys i del seu propi.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada