dijous, 17 d’abril del 2014

Tot compartint

Sobre quatre entrades del bloc

En un primer moment quan vaig començar a pensar quines serien les quatre entrades que escolliria per comentar no tenia gens clar com ho faria. La gran quantitat d'entrades feia difícil el fet d'escollir, totes tenen alguna cosa interessant, ja per la temàtica o per la redacció. Això va fer que em preguntes quin era el criteri que volia marcar per facilitar-me una mica la feina. El criteri escollit va ser centrar-me en un tema concret i l'escollit va aparèixer ràpidament. Una bona experiència, per què? Penso que aquestes entrades són les més fresques i reals i em mostren més coses de com són els meus companys i companyes.

font
Les quatre entrades escollides, ho són perquè penso que representen tot un seguit de temes que es van repetint en totes les entrades. Aquests temes són: el paper del mestre/a, la relació entre paraula i persona, la llengua estrangera com referent d'una manera diferent d'aprendre i activitats motivadores per ser pràctiques. Aquests són per a mi els temes recurrents a totes les entrades.





Doncs som-hi.

font
La primera entrada fa referència, a la influència que té el mestre/a en el procés d'aprenentatge. L'entrada és “Recordo a l'Aina”. Aquesta ens parla de com va influir la forma de fer d'aquesta mestra i la petjada que va deixar. Crec que és una bona entrada per representar la importància que té el paper del docent en el procés d'ensenyament/aprenentatge.

La següent és “Un conte diferent”. Aquí trobem un clar exemple de com és d'important aquest contacte entre la veu i l'aprenentatge. Moltes vegades en centrem únicament en l'aprenentatge de la lectura o de l'escriptura i oblidem que l'inici està a saber escoltar. La tradició oral és un fet que estava molt establert en la cultura humana en general, era la manera que teníem d'aprendre abans que l'escriptura, per a mi és un fet que llegir contes a una altra persona, sigui infant o adult, és una molt bona forma de crear lligams.

font
Per continuar, l'entrada escollida és: “...Acció!”. Llegint les entrades referents a una bona experiència m'he adonat que moltes d'elles estan relacionades en l'aprenentatge de l'anglès. Parlant amb la meva dona que és mestre d'anglès a primària m'explica que això és normal. Ella diu que el fet d'ensenyar una llengua que no té un ús habitual en el dia a dia dels nens ha portat a què molts mestres utilitzin formes de fer més dinàmiques i divertides, això fa que es trobin experiències que marquen d'una manera significativa, llàstima, diu ella, que després trobin l'ús de l'anglès quan intenten accedir al món laboral i no en un entorn més habitual.

L'ultima entrada a destacar, fa referència a un ús pràctic de les llengües. Aquests és “Petits periodistes” Per a mi aquesta experiència mostra la importància de connectar el procés d'aprenentatge a un ús real, en aquest cas de les llengües però això ho podem aplicar a tots els altres àmbits. L'ús real de l'aprenentatge porta a lligar-ho a un estat emocional que farà que aquest perduri en el temps, donant sentit al fet d'aprendre.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada