Ingredients Pastís
- Iogurt de llimona
- Ous
- Farina
- Oli
- Llevat
- Birutes de xocolata
Jocs del pati
- Pilla pilla
- La xarranca
- Saltar a corda
- Cuit i amagar
- Pica paret
- ...
Llistes tancades i llistes obertes. Les
llistes són una bona oportunitat perquè els aprenents de llegir i
escriure participin en la confecció i en el seu ús1.
A més a més cada nom es pot llegir sol i té plenament sentit.
Tenir a l'aula una secció dedicada a
les llistes pot ser interessant ja que podem fer treballs on tots els
alumnes participin. Les llistes tancades poden ser elaborades
en petits grups; ingredients per fer un pastís, material que comprar
per una activitat, etc... Per contra, les llistes obertes
poden romandre a l'aula i ser ampliades i modificades pels alumnes de
forma individual; programes de televisió, material que falta, coses
que cal portar per anar a colònies, etc...
Les llistes són positives ja que
permeten una exercitació de noms potenciada per la significació
d'aquests. A més tenen una funció real, fet que permet als alumnes
veure-hi un sentit real i un ús pràctic. Les llistes engloben
paraules amb una vinculació concreta, fet que els ajuda a desxifrar
el codi amb més facilitat degut a l'associació i agrupació de
paraules d'un mateix camp semàntic.
Finalment, és interessant saber que
amb les llistes cada alumne pot participar-hi, és tant vàlid que un
alumne hi escrigui un nom com que n'hi posi quatre, el més important
és que cada alumne senti que hi ha participat i que ha format part
de la tasca. D'aquesta manera, cadascú pot treballar al seu nivell.
________
1 Fonts Esteve, M. (1999) Llegir i escriure per viure. Barcelona: La Galera. (pàgina 170)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada