A classe se’ns va proposar comentar algunes entrades que
han estar escrites pels nostres companys/es, i penso que aquesta activitat pot
ser molt enriquidora per tots/es nosaltres, ja que acostumen a fer els nostres
treballs de forma individual o grupal, però mai ens mirem la feina que fan la
resta, Això, fa que moltes vegades no ens adonem que estem deixant d’aprendre
moltes coses, és a dir, encara que tota la classe faci un treball sobre el
mateix tema, mai no li donarem enfocs iguals i cadascú trobarà petits detalls
que se’ns han pogut escapar a la resta.
La primera entrada que he decidit comentar ha sigut la
que es titula “Activitat d’ús pràctic- la pertinença d’objectes”. A aquesta
entrada s’explica com els nens/es mitjançant la llengua escrita assenyalen els
seus objectes amb el seu nom. Penso que està molt ben redactada l’activitat i que expressa d’una forma molt correcte la
idea principal que s’ha extret del text original. A part d’això, també he
trobat molt interessant el fet que formules una pregunta a l’autora del text,
ja que d’aquesta manera demostra que s’interessa pel tema i que vol saber-ne
més.
La segona entrada escollida es diu “El racó delsmissatges (pàg. 165)”. S’explica una
activitat on els alumnes escriuen cartes al seus companys/es de classe. Estic
molt d’acord amb l’autora d’aquesta entrada, ja que és cert que activitats d’aquest
tipus poden ser molt favorables per a cohesió i la confiança del grup classe. A
part d’això, també penso que és una bona eina per treballar la llengua escrita.
També, he trobat bastant interessants els enllaços afegits per la creadora de
la entrada, perquè d’aquesta manera els que vulguin poden continuar indagant
sobre el tema tractat.
La tercera entrada s’anomena “Una conte diferent”
realment m’ha sorprès molt, ja que no havia sentit mai que un/a docent
expliqués els contes als seus alumnes amb la llum apagada i sense ensenyar-los
ni la portada ni les il·lustracions. M’ha semblat una activitat molt idònia per
treballar amb els alumnes, ja que d’aquesta manera es fomenta la imaginació
dels nens/es i els il·lusiona, de manera que arriba un moment en què esperen impacients el dia de lectura.
Des del meu punt de vista, penso que es una molt bona activitat, perquè a les
escoles en comptes de fomentar la imaginació s’acostuma a fer el contrari, és a
dir, s’acostuma a tallar-la.
L’última entrada que he decidit comentar és la que es
titula “Una bona experiència”, ja que m’ha fet recordar a l’experiència que
vaig explicar jo. Encara que sigui curta, reflexa bastant bé la idea principal
que vol transmetre. Aquesta entrada m’ha fet pensar que moltes vegades per
aprendre llengua anglesa els docents utilitzen el recurs de la música, perquè
és una forma de facilitar tant la comprensió com la motivació per aprendre dels
alumnes. Per últim, també cal dir que estic totalment d’acord amb el fet que ha
comentat l’autor de l’entrada, és a dir, que normalment a les escoles es
realitzen activitats de caire repetitiu i reproductiu, i que d’aquesta manera
es quasi impossible trobar una bona experiència.
| Font |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada