divendres, 25 d’abril del 2014

Aprendre dels companys/es és una gran experiència



A classe se’ns va proposar comentar algunes entrades que han estar escrites pels nostres companys/es, i penso que aquesta activitat pot ser molt enriquidora per tots/es nosaltres, ja que acostumen a fer els nostres treballs de forma individual o grupal, però mai ens mirem la feina que fan la resta, Això, fa que moltes vegades no ens adonem que estem deixant d’aprendre moltes coses, és a dir, encara que tota la classe faci un treball sobre el mateix tema, mai no li donarem enfocs iguals i cadascú trobarà petits detalls que se’ns han pogut escapar a la resta.

La primera entrada que he decidit comentar ha sigut la que es titula “Activitat d’ús pràctic- la pertinença d’objectes”. A aquesta entrada s’explica com els nens/es mitjançant la llengua escrita assenyalen els seus objectes amb el seu nom. Penso que està molt ben redactada l’activitat  i que expressa d’una forma molt correcte la idea principal que s’ha extret del text original. A part d’això, també he trobat molt interessant el fet que formules una pregunta a l’autora del text, ja que d’aquesta manera demostra que s’interessa pel tema i que vol saber-ne més.

La segona entrada escollida es diu “El racó delsmissatges (pàg. 165)”.  S’explica una activitat on els alumnes escriuen cartes al seus companys/es de classe. Estic molt d’acord amb l’autora d’aquesta entrada, ja que és cert que activitats d’aquest tipus poden ser molt favorables per a cohesió i la confiança del grup classe. A part d’això, també penso que és una bona eina per treballar la llengua escrita. També, he trobat bastant interessants els enllaços afegits per la creadora de la entrada, perquè d’aquesta manera els que vulguin poden continuar indagant sobre el tema tractat.

La tercera entrada s’anomena “Una conte diferent” realment m’ha sorprès molt, ja que no havia sentit mai que un/a docent expliqués els contes als seus alumnes amb la llum apagada i sense ensenyar-los ni la portada ni les il·lustracions. M’ha semblat una activitat molt idònia per treballar amb els alumnes, ja que d’aquesta manera es fomenta la imaginació dels nens/es i els il·lusiona, de manera que arriba un moment  en què esperen impacients el dia de lectura. Des del meu punt de vista, penso que es una molt bona activitat, perquè a les escoles en comptes de fomentar la imaginació s’acostuma a fer el contrari, és a dir, s’acostuma a tallar-la.

L’última entrada que he decidit comentar és la que es titula “Una bona experiència”, ja que m’ha fet recordar a l’experiència que vaig explicar jo. Encara que sigui curta, reflexa bastant bé la idea principal que vol transmetre. Aquesta entrada m’ha fet pensar que moltes vegades per aprendre llengua anglesa els docents utilitzen el recurs de la música, perquè és una forma de facilitar tant la comprensió com la motivació per aprendre dels alumnes. Per últim, també cal dir que estic totalment d’acord amb el fet que ha comentat l’autor de l’entrada, és a dir, que normalment a les escoles es realitzen activitats de caire repetitiu i reproductiu, i que d’aquesta manera es quasi impossible trobar una bona experiència.
Font

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada