Després de fer un
cop d’ull a algunes de les entrades del bloc m’he decidit per comentar quatre publicacions
que parlen tant de bones experiències en l’aprenentatge de les llengües com de
propostes d’activitats a l’aula del llibre Llegir
i escriure per viure de Montserrat Fons.
La primera entrada, tots parlem, tots ens entenem, tots aprenem fa referència a una proposta d’ús pràctic relacionada amb les assemblees a
classe. Tal com exposa l’autor de l’entrada es tracta d’una activitat que
permet desenvolupar molts aspectes i competències de l’aprenentatge dels alumnes
com ara la parla, la lectura o l’escriptura alhora de expressar-se oralment o
bé recollir propostes de forma escrita. Allò que m’ha cridat l’atenció d’aquesta
proposta és el respecte que es requereix en relació a les opinions dels altres i
el paper que adopten tant el mestre com els propis companys, afavorint un ambient
de confiança on compartir propostes i aportacions que resultin útils i igual d’importants
que la resta. Un altre aspecte que considero destacable és que es tracta d’una
activitat que implica als alumnes en les decisions de classe i d’escola, de
manera que aquests es sentin protagonistes i motivats en el seu aprenentatge.
En relació a la
segona entrada, un conte diferent, dir que aquesta tracta d’una bona experiència
relacionada amb la llengua escrita i oral. M’he decidit per aquesta publicació perquè
al llegir-la m’ha transmès molta tendresa, ja que tal com la seva autora recorda
la seva vivència va ser màgica. Al mateix temps, penso que es tracta d’una molt
bona pràctica per introduir als alumnes a la lectura doncs a partir de la
parla, en aquest cas de la mestra, els alumnes poden desenvolupar la imaginació
i la creativitat al no veure ni la portada ni els escrits i es sentin més
motivats. Em sembla una experiència molt interessant també pel fet que existia
un ambient únic creat a partir de tancar els ulls i les llums, i deixar volar
la imaginació amb l’escolta.
De nou la tercera
entrada que he escollit per comentar m’ha cridat l’atenció per el transfons que
té i la tendresa que desprèn. Cooperar per aprendre és una bona experiència que
tracta d’una activitat conjunta entre alumnes de diferents edats. En aquest cas
els alumnes més petits havien d’escriure cartes als Reis Mags, i el més grans
havien de respondre com si de patges reials es tractessin. D’aquesta manera ambdós
cursos podien treballar l’ortografia, la redacció o la cal·ligrafia en un
context i registre concret.
Font
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada