Després de mirar i remirar les diverses
entrades del blog, he decidit comentar quatre entrades que fan referència a les
experiències personals dels companys de la nostra classe. He decidit fer-ho
així perquè m’ha semblat molt interessant pel fet que ens pot donar moltes
eines pràctiques com a futurs mestres.
L’experiència que explica aquesta entrada del
blog em sembla una molt bona manera d’aprendre i exercitar l’ús de les
llengües. Primer de tot, perquè és una activitat que motiva ja de per si sola,
ja que et permet conèixer molt més a un company, però a més, utilitza molts
tipus de recursos lingüístics: entrevista, descripció, reflexió i eslògan
publicitari, entre d’altres. D’aquesta manera podem enfortir els llaços entre
companys de classe i alhora treballar l’ús de les llengües.
També em sembla molt interessant l’aportació
que fa l’autora de l’entrada, ja que proposa estendre aquesta experiència no
tan sols en un grup classe, sinó entre grups de diferents cursos, de manera que
els llaços podrien ser molt més extensos.
Aquesta experiència m’ha semblat una activitat
molt tendre i bonica. Trobo que és una idea genial establir un vincle entre els
infants de primer cicle d’educació primària i els de segon de batxillerat,
encara que els primers ho desconeguin. Primer de tot, els alumnes de primària
treballaran l’escriptura, encara que de forma esquemàtica i senzilla, i hauran
d’intentar adequar-se al format de la carta, amb la motivació que aquests la puguin
entendre. Per altra banda, pels alumnes de batxillerat, serà tota una
responsabilitat escriure una carta coherent i entenedora pels infants. En un
futur, esperem que no molt llunyà, m’agradaria dur a terme una experiència com
aquesta!
Vull destacar aquesta experiència perquè m’ha
fet refrescar la meva memòria! Potser devia fer quart de primària quan a
nosaltres també ens va arribar un llibre d’aquestes característiques a
l’escola. Penso que va ser una molt bona iniciativa per part de l’editorial que
ho va dur a terme, el fet que agafessin una història i canviessin els noms dels
personatges pels alumnes de la nostra classe. D’aquesta manera tots ens sentíem
atrets, en més o menys grau, per la historieta que s’explicava, ja que a
l’aparèixer el nostre nom, és com si apareguéssim nosaltres.
Per últim, una experiència sobre el treball de
la llengua a través de cançons. Com l’autora de l’entrada, penso que analitzar
el vocabulari, les estructures, etc. de les cançons, és una molt bona manera de
motivar els alumnes i d’estar atents a allò que diu la cançó. A més, es trenca
una mica la dinàmica de la classe, ja que és una activitat que es pot ser vista
com un joc, una activitat lúdica en la qual s’aprèn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada