A continuació comentaré quatre entrades que els
meus companys i companyes han anat fent durant el transcurs de l’assignatura de
llenguatges i currículum. Les he triades perquè m’han semblat interessants i
perquè ha estat una manera de conèixer-los o conèixer-les millor, concretament
conèixer el seu passat. Sí, he triat les seves primeres entrades, aquelles que
feien referència a una activitat relacionada amb la llengua que recordessin quan
anaven a l’escola. Dit això, comencem!
Aquesta primera entrada m’ha cridat l’atenció
perquè resulta ser que no recorda cap experiència o activitat que marquès un
abans i un després a la seva vida o que destaqués per damunt d’altres. És estrany.
Tot i això la comento pel que diu a continuació i és una activitat molt
semblant a una que vaig fer quan anava a tercer d’ESO. Des que sóc petit he
sentit dins meu passió per l’escriptura i és per això que he escrit des de petits
relats o novel·les fins a guions teatrals. Per a mi aquella experiència va
significar moltíssim. La mestra havia d’escollir cinc redaccions que tant els
meus companyes i les meves companyes com jo havíem escrit i la meva es trobava
entre elles. No ho sabria descriure amb paraules, però va ser fantàstic.
La segona entrada que m’ha cridat l’atenció és una
experiència relacionada amb els contes i si la comento és perquè m’encanten. L’experiència
va molt més enllà i no només és limita a la lectura d’un conte infantil, sinó
al dibuix, a la imaginació i al fantàstic món del teatre. Que per què dic això?
Perquè m’encanta els contes, perquè m’encanta llegir i perquè m’encanta el món
del teatre, és més no sabria viure sense ell. Trobo que llegir contes als nens
i a les nenes és meravellós, però encara ho és més si després de la lectura els
proposes que dibuixin com creuen que són els paisatges o els personatges de la
història, treballant així la seva capacitat creativa i la seva imaginació; i
encara ho és més si després d’haver fet tot això proposes crear una obra de
teatre. És una activitat engrescadora amb la qual pots treballar un munt de
coses. És una activitat que sens dubte la duria a l’aula. Sublim!
La tercera entrada que m’ha cridat l’atenció és
una que, de nou, va relacionada amb el món del teatre, però no es tracta d’una
experiència, sinó d’un mestre. El recorda com a un dels millors, únic i
diferent. Els feia participar, ser creatius… però el millor de tot és que els
feia ser ells mateixos. Em crida l’atenció una activitat que realitzaren tot el
grup i és la lectura d’un llibre que m’encanta: Tres sombreros de copa. Per què no llegir obres de teatre, en
comptes de novel·les? Donen moltíssim joc, per exemple que cada alumne/a sigui
un personatge i l’hagi de llegir com cregui que és, entonant, canviant la veu…
Jo també recordo alguna experiència així i, la veritat, les repetiria mil cops,
perquè m’ho passava d’allò més bé.
Aquesta última entrada l’he triada perquè m’ha
resultat interessant i alhora innovadora. No se m’havia ocorregut triar un
conte o un recull de contes, dir a l’alumnat que llegeixi a casa i triï la part
del conte que més li ha agradat o el conte que més li ha agradat,
dramatitzar-lo a classe i tot seguit fer un dictat d’aquell fragment! Quina
bona idea! Trobo que és una activitat engrescadora i molt original. Com a futur
docent que seré, me l’apunto, perquè n’estic convençudíssim: la faré a l’aula i
tant que la faré!
M’he adonat que moltes experiències que els meus
companys i companyes recorden van relacionades amb els temes que he esmentat a
dalt: l’escriptura, la lectura, el teatre… m’alegra veure que no sóc l’únic que
creu que escriure poemes, relats, llegir contes o dramatitzar-los és,
simplement, per passar-ho bé, sinó que amb la seva ajuda treballem un munt de
coses, entre elles la motivació i les ganes d’aprendre fent activitats
diferents. Com ja he dit, m’encanta el teatre i és per això que en faig i
escric i llegeixo. M’encanta veure que molts docents porten el teatre a l’aula.
Estic molt content!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada