dijous, 24 d’abril del 2014

Aprenent dels companys

Després de llegir unes quantes publicacions dels meus companys de classe he decidit dedicar els meus quatre comentaris a parlar de les experiències que més m’han cridat l’atenció. Considero que les experiències són el tipus de publicacions més entretingudes i amenes que alhora contribueixen a transmetre un aprenentatge didàctic sobre el tipus d’activitat que com a mestres podem fer en un futur per tal de què els nostres alumnes gaudeixin a la vegada que aprenen.

La primer publicació de la que vull comentar és la d’una companya que ens explica que la seva millor experiència va tindre lloc a segon de secundària on va cursar una assignatura optativa. Aquesta assignatura consistia en simular un telenotícies tot comentat una notícia que prèviament havien seleccionat , treballat i resumint mentre es gravaven amb una càmera. L’objectiu de l’optativa era millorar l’oralitat i l’’expressió del alumnes. Sot el meu punt de vista, aquesta assignatura és molt efectiva per complir els objectius que es pretenen assolir, ja que a partir de comentar una notícia amb veu alta es pràctica l’expressió oral. S’aprèn a parlar en públic, a millorar la fluïdesa oral i a perdre la por a expressar-se. a més a més, el fet de gravar-te amb una càmera et permet identificar els errors que has comès i t’ajuda a millorar ràpidament. El fet de simular un telenotícies contribueix a motivar als alumnes ja que es situen dins d’un context determinat. Sens dubte, és una bona activitat per treballar a classe que es podria desenvolupar fins i to a l’educació primària.

El segon text m’ha cridat  l’atenció no pel fet d’explicar una experiència significativa sinó perquè el que destaca aquesta companya com a un aspecte significatiu en l’àrea de llengua és una mestra que va tenir a quart d’ESO. Em sorprèn tot l’apreci que mostra cap aquesta mestra i les paraules d’agarïment que li dedica. Fins i tot diu que aquesta mestra va crear un punt d’inflexió en front a la seva perspectiva i visió de la llengua i literatura.  Aquest fet demostra que el paper d’una mestra és fonamental per a l’aprenentatge d’un alumne. A la vegada això em fa pensar que en molts casos els alumnes no et recordaran per una determinada situació sinó per la teva manera de ser i l’entusiasme que transmets en la teva feina.

Un altra comentari que m’ha sorprès positivament és el d’una companya que explica un experiència vinculada a una metodologia molt original i eficient per desenvolupar a l’àrea de llengua. Ens diu que a classe de castellà la mestra els feia analitzar oracions, verbs, vocabulari o qualsevol altres aspecte lingüístic per mitjà de lletres de cançons. Aquest relat m’ha fet veure que no només es pot aprendre a través del llibres, sinó que les cançons són un recurs molt eficient que ens pot ajudar en el procés d’aprenentatge. A més a més fer aquest tipus d’activitat motiva als alumnes ja que aprenen llengua a través de la música.

Per últim, vull destacar un comentari vinculat a la lectura de contes. L’autora d’aquest comentari ens mostra que hi ha moltes maneres d’explicar contes, ja que ella va tenir a una mestra que els hi explicava contes amb la llum apagada perquè no poguessin veure res i ser capaços de concentrar-se en escoltar i imaginar-se el conte. Gràcies a això els alumnes deixaven endur-se per la seva imaginació i al final del relat la mestra els hi permetia veure les il·lustracions del conte per veure si coincidia amb el que s’havien imaginat. Sens dubte, aquesta es una bona manera de fomentar la creativitat dels alumnes i fer que mantinguin l’interès pel conte al llarg de tot el relat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada