dimarts, 22 d’abril del 2014

Reflexionem!

El fet de tenir un bloc a l’assignatura “Llenguatges i currículums” i que les entrades que fem siguin els deures de l’assignatura i aquests estiguin compartits entre tots és una idea molt enriquidora  pel grup. Amb aquesta eina, podem veure la feina dels altres companys, relacionar-la amb la nostra, afegir nous punts de vista a les activitats que realitzem i tenir una visió més amplia del treball fet.

Tot seguit d’aquesta petita reflexió sobre el bloc, m’agradaria comentar les quatre entrades que m’han semblat més interessants i que m’han aportat alguna cosa diferent a les activitats que he realitzat jo fins ara.
La primera entrada que vull comentar és la de Gisel Gorina “Aprenent a través de l’experiència", sempre m’han semblat molt bona idea fer intercanvis.  En aquest cas, és un intercanvi a Euskadi cosa que va fer que ella reforces el seu castellà ja que estava acostumada a parlar català pel seu entorn. La experiència de fer un intercanvi és molt enriquidora per la persona tant per aspectes personals com d’aprenentatge.

La segona entrada que m’ha captat l’atenció és la de Montserrat Botella “El diàleg com a via d’aprenentatge”, l’autora de l’entrada fa una reflexió sobre l’article de Xavier Fontich. El fet d’escollir-la ha estat per dos motius. El primer motiu és que m’ha aportat nous coneixement, en aquesta activitat d’escollir un autor i llegir el seu article jo havia escollit llegir un article d’Emilia Ferreiro, i el segon motiu és perquè m’ha semblat una entrada molt interessant, ens parla de” La interacció oral entesa com a canal per a què es produeixi el procés d’aprenentatge” i personalment penso que fa una menció al paper del profesor molt encertada “el docent treballa amb una funció de guia, usant el diàleg per dirigir el desenvolupament d’un entorn de recerca en el qual els alumnes adopten un rol compartit, actiu i reflexiu per a l’aprenentatge”.

La tercera entrada molt interessant és la de Melania Martínez “Criteris d’avaluació”, pertany a l’activitat sobre el llibre de Montserrat Fons, aquesta part del llibre és diferent a la que jo vaig treballar i em sembla essencial saber que l’avaluació dels aprenentatges té una funció reguladora, la qual serveix per aprendre a avaluar-se. És fonamental que els alumnes sàpiguen els objectius de les activitats i fomentar l’autoregulació. L’alumne ha de ser un component actiu a l’escola, s’ha d’adonar d’allò que té que millorar, d’allò que fa correctament i dels seus progressos.


Per últim, vull esmentar la entrada de l’activitat d’us pràctic de Silvia González “Una activitatd'ús pràctic” ens explica una activitat d’ús quotidià on s’utilitza la llengua escrita, en aquest cas els nom dels grups dels nens i nenes. He escollit aquesta entrada perquè és molt semblant a la meva, també és una activitat d’us pràctic relacionada amb noms, però l’activitat és diferent i em dona un recurs més per utilitzar els noms per treballar la llengua escrita. L’autora de l’entrada ens explica que consisteix en fer una conversa on cada un proposa idees per escollir un nom. Aquest nom pot ser per la classe, per la taula, per a un grup de treball... Crec que és una activitat molt enriquidora i que treballa molts aspectes a part de l’escriptura que han de ser transversals a l’escola: motivació, creativitat, la parla, el respecte, entre altres. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada