El fet de tenir un bloc a l’assignatura “Llenguatges i currículums” i que les
entrades que fem siguin els deures de l’assignatura i aquests estiguin compartits
entre tots és una idea molt enriquidora pel grup. Amb aquesta eina, podem veure la
feina dels altres companys, relacionar-la amb la nostra, afegir nous punts de
vista a les activitats que realitzem i tenir una visió més amplia del treball
fet.
Tot seguit d’aquesta petita reflexió sobre el bloc, m’agradaria comentar les quatre entrades que m’han
semblat més interessants i que m’han aportat alguna cosa diferent a les activitats
que he realitzat jo fins ara.
La primera entrada que vull comentar és la de Gisel Gorina “Aprenent a través de l’experiència",
sempre m’han semblat molt bona idea fer intercanvis. En aquest cas, és un intercanvi a Euskadi cosa
que va fer que ella reforces el seu castellà ja que estava acostumada a parlar
català pel seu entorn. La experiència de fer un intercanvi és molt enriquidora
per la persona tant per aspectes personals com d’aprenentatge.
La segona entrada que m’ha captat l’atenció és la de Montserrat Botella “El diàleg com a via d’aprenentatge”, l’autora de l’entrada fa una reflexió sobre l’article de Xavier
Fontich. El fet d’escollir-la ha estat per dos motius. El primer motiu és que m’ha
aportat nous coneixement, en aquesta activitat d’escollir un autor i llegir el
seu article jo havia escollit llegir un article d’Emilia Ferreiro, i el segon
motiu és perquè m’ha semblat una entrada molt interessant, ens parla de” La
interacció oral entesa com a canal per a què es produeixi el procés
d’aprenentatge” i personalment penso que fa una menció al paper del profesor
molt encertada “el docent treballa amb una funció de guia, usant el diàleg
per dirigir el desenvolupament d’un entorn de recerca en el qual els alumnes
adopten un rol compartit, actiu i reflexiu per a l’aprenentatge”.
La tercera entrada molt interessant és la de
Melania Martínez “Criteris d’avaluació”,
pertany a l’activitat sobre el llibre de Montserrat Fons, aquesta part del
llibre és diferent a la que jo vaig treballar i em sembla essencial saber que
l’avaluació dels aprenentatges té una funció reguladora, la qual serveix per
aprendre a avaluar-se. És fonamental que els alumnes sàpiguen els objectius de
les activitats i fomentar l’autoregulació. L’alumne ha de ser un component
actiu a l’escola, s’ha d’adonar d’allò que té que millorar, d’allò que fa correctament
i dels seus progressos.
Per últim, vull esmentar la entrada de l’activitat
d’us pràctic de Silvia González “Una activitatd'ús pràctic” ens explica una activitat d’ús quotidià on s’utilitza
la llengua escrita, en aquest cas els nom dels grups dels nens i nenes. He
escollit aquesta entrada perquè és molt semblant a la meva, també és una
activitat d’us pràctic relacionada amb noms, però l’activitat és diferent i em
dona un recurs més per utilitzar els noms per treballar la llengua escrita. L’autora
de l’entrada ens explica que consisteix en fer una conversa on cada un proposa
idees per escollir un nom. Aquest nom pot ser per la classe, per la taula, per
a un grup de treball... Crec que és una activitat molt enriquidora i que
treballa molts aspectes a part de l’escriptura que han de ser transversals a l’escola:
motivació, creativitat, la parla, el respecte, entre altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada