L'activitat que he escollit està inclosa a les activitats d'ús pràctic.
Aquesta s'anomena Materials de l'entorn
i, com bé diu el seu nom, està focalitzada a que els alumnes aprenguin la
lectura i l'escriptura a partir de tots aquells materials que tenen al seu
abast i que són necessaris per resoldre qüestions pràctiques, com són les guies
de telèfons, els fullets o els plànols.
Dins d'aquesta activitat es troben diferents propostes per dur-les a
l'aula. La primera tracta que els
alumnes portin a l'escola tot tipus de material que contingui text, des d'una
samarreta fins a un embolcall d'una xocolatina. A partir d'aquí els alumnes es
poden adonar que hi ha escriptures a molts llocs i que totes hi són per alguna
raó. La mestra, a través d'una conversa dirigida els farà plantejar-se
qüestions sobre cada material, cosa que permetrà que siguin capaços de
classificar els objectes. Per altra banda, tenim una segona proposta que tracta
que la mestra posi a l'abast materials de l'entorn quan aquests siguin
necessaris per dur a terme activitats o sortides, o per contextualitzar
converses amb els alumnes.
| FONT |
Aquesta activitat m'ha semblat molt important i valuosa per fer-la amb els
alumnes. Considero fonamental aprendre a llegir i escriure anant més enllà dels
codis, sinó que intervinguin molts altres subprocessos. A més, és important
tenir en compte l'entorn i el context dels alumnes, per fer les activitats més
enriquidores. Malgrat que per aconseguir-ho sigui un llarg procés, considero
que aquests tipus d'activitats no han de ser una cosa diferent i especial pels
alumnes, sinó que les han de veure com una cosa habitual per ells.
Per últim, vull afegir que he trobat una part d'aquesta activitat molt
interessant, i ha sigut quan parla sobre com aplicar aquesta activitat per
textos d'altres llengües, com el castellà o l'anglès. És important que els nens
entenguin que hi ha més llengües i que no podem comprendre sempre els textos si
no coneixem la llengua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada