diumenge, 20 d’abril del 2014

TOTS ELS MATERIALS ENS FAN APRENDRE!

L'activitat que he escollit està inclosa a les activitats d'ús pràctic. Aquesta s'anomena Materials de l'entorn i, com bé diu el seu nom, està focalitzada a que els alumnes aprenguin la lectura i l'escriptura a partir de tots aquells materials que tenen al seu abast i que són necessaris per resoldre qüestions pràctiques, com són les guies de telèfons, els fullets o els plànols.

Dins d'aquesta activitat es troben diferents propostes per dur-les a l'aula. La primera  tracta que els alumnes portin a l'escola tot tipus de material que contingui text, des d'una samarreta fins a un embolcall d'una xocolatina. A partir d'aquí els alumnes es poden adonar que hi ha escriptures a molts llocs i que totes hi són per alguna raó. La mestra, a través d'una conversa dirigida els farà plantejar-se qüestions sobre cada material, cosa que permetrà que siguin capaços de classificar els objectes. Per altra banda, tenim una segona proposta que tracta que la mestra posi a l'abast materials de l'entorn quan aquests siguin necessaris per dur a terme activitats o sortides, o per contextualitzar converses amb els alumnes.

FONT
Aquesta activitat m'ha semblat molt important i valuosa per fer-la amb els alumnes. Considero fonamental aprendre a llegir i escriure anant més enllà dels codis, sinó que intervinguin molts altres subprocessos. A més, és important tenir en compte l'entorn i el context dels alumnes, per fer les activitats més enriquidores. Malgrat que per aconseguir-ho sigui un llarg procés, considero que aquests tipus d'activitats no han de ser una cosa diferent i especial pels alumnes, sinó que les han de veure com una cosa habitual per ells.


Per últim, vull afegir que he trobat una part d'aquesta activitat molt interessant, i ha sigut quan parla sobre com aplicar aquesta activitat per textos d'altres llengües, com el castellà o l'anglès. És important que els nens entenguin que hi ha més llengües i que no podem comprendre sempre els textos si no coneixem la llengua.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada