1. Quina
és la tesi que defensa l’autor?
En la Pràctica 1, la tesi que l’autor defensa
és que l’aprenentatge de quelcom nou implica focalitzar l’atenció en què volem
que aprenguin els alumnes.
En la Pràctica 2, l’autor defensa, d’una
banda, que utilitzar les noves tecnologies és un bon recurs perquè ens ofereixen
moltes possibilitats d’actuació, i , d’altra banda, també defensa que és
important saber davant de quin text ens trobem per tal de conèixer els
objectius d’aquest i detectar quines són les seves característiques.
En la Pràctica 3, l’autor d’aquest
text defensa que la lectura és un procés on la societat contribueix a formar bons
lectors amb la capacitat de ser autònoms i crítics.
2. Quin
títol alternatiu proposaríeu?
Saber què volem dels nostres alumnes:
primordial per la societat futura.
3. A
quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu
esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
- Quin és l’ interès per treballar els textos discursius a l’aula?
L’interès es desplaça cap a trobar sentit a les lectures i cap a promoure la interacció, ja que la interacció en una situació comunicativa real possibilita l’enriquiment d’experiències d’ús de la lectura.
- Per què és important llegir entre
línies en un text narratiu?
Llegir entre línies sempre
és important i necessari, però ho és més en un text narratiu perquè ens permet extreure
conseqüències de qualsevol indici que es consideri rellevant.
- És important que les famílies,
els/les mestres i tota la societat s’impliqui amb el procés de lectura dels
infants per tal d’avocar-los en aquesta pràctica?
Sí,
perquè tots aquest formen un paper essencial en el desenvolupament i la
influència pel gust de la lectura envers l’infant. Hem de pensar que la
família, el/la mestra i la societat és un model per als més petits, i si
llegim, ells també ho faran.
- Què ha de fer un mestre per tal de
conduir les lectures dels seus alumnes?
Un
mestra ha de conèixer la realitat lectora dels alumnes per tal que el pugui
conduir cap a nous autors i noves històries.
4. Quines
idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
Una de les idees que
considero implícita és que en el text de la Pràctica 1 es dóna entendre que els
textos discursius han anat variant amb el pas del temps, i seria bo, que es
posés algun exemple, si és que és així, de textos que existien abans i d’altres
que no. A més, considero que el text de la Pràctica 3 és molt complert ja que
dóna la informació necessària i de manera entenedora. Malgrat això, l’autor
esmenta que és important no corregir els erros de lectura en veu alta, perquè
pot resultar una situació incòmoda i potser que només ho faci un cop; però,
considero que en aquest sentit, l’autor hauria d’haver especificat quina és la
millor manera o alguna de les bones maneres per corregir errors, ja que no
esmenta com dur-ho a terme.
5. Com
connectaríeu – contrastaríeu el text.
Llegir sempre ha estat un aspecte
essencial en tot el procés educatiu, però a diferència d’abans, avui en dia, es
demana que sigui un procés on els alumnes adoptin la capacitat crítica davant
un text i sobretot, la capacitat de ser autònoms i llegir per gust i plaer a la
lectura.
Un dels textos fa referència a una
crítica comentada a classe i és que els/les mestres fan moltes fitxes i proves
per veure si realment els seus alumnes s’han llegit el llibre i, en aquest
sentit, hi estic d’acord, ja que recordo que sempre he fet fitxes que considero
que no serveixen per donar un resultat numèric. Si és això el que els interessava,
van formar lectors per respondre fitxes i fer resums i no van aconseguir l’objectiu
de promoure la lectura com quelcom lúdic i educatiu.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada