dijous, 3 d’abril del 2014

ACTIVITAT 1: LA COMPRENSIÓ, UN DIÀLEG AMB EL TEXT

 
  1. Quina és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
a.    Pràctica 1?
Processos cognitius implicats en la lectura: Defensa tres teories (ascendent, descendent i interactiva) que ens demostren sobre què és el que fan els lectors experts davant d’un text i els processos cognitius que utilitzen en aquest procés.
b.    Pràctica 2?
Interactuar per millorar la interpretació dels textos: Defensa la idea de que és necessari fomentar el diàleg i la reflexió a la classe i el fet de que la biblioteca ha de ser un espai obert per reflexionar i fomentar la conversa.
c.    Pràctica 3?
La lectura literària i la construcció d’un punt de vista: Defensa la importància d’una bona interpretació de la lectura per poder comprendre-la.

  1. Quin títol alternatiu proposaríeu?
Importància de interpretació d’un text

  1. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
1.    Quina relació hi ha entre el contingut del text i els coneixements externs del text, que són els que aporta el lector?
-       Accedir i obtenir informació
-       Integrar i interpretar (desenvolupar la comprensi, elaborar una interpretació)
-       Reflexionar i valorar el contingut i la forma del text. 
2.    Com haurien de ser els espais educatius i la biblioteca?
Haurien de ser espais de conversa i de reflexió, on els alumnes poguessin compartir les seves sensacions amb la lectura i puguin expressar les seves idees, cal tenir un espai de conversa, on s’expressin lliurament.
3.    Com podem generar una discussió al voltant d’un text narratiu?
·         De què podem parlar? (personatges, història, il·lustracions...).
·         Com en parlem? (escoltar-se, respectar el torn de paraula i les idees dels altres...).
4.    Que hem de fer per interpretar un text?
-       Comprendre’l i interpretar-lo

  1. Quines idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?

La idea clau és la importància de realitzar una bona lectura i dels factors que hem de tenir en compte alhora de realitzar-la com poden ser els aspectes cognitius (interioritzar, comprendre,...). La teoria la tenim clara però necessitaríem exemples per portar a terme una lectura de forma dinàmica a la classe, més tècniques perquè ells arribin a comprendre el que llegeixen ja que a vegades amb el diàleg no hi ha prou hi ha alumnes que es confonen més.

  1. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
a.    Idees prèvies personals?
Abans de llegir el text m’imaginava que parlaria sobre la forma de llegir i sobre el tema de la biblioteca però m’ha parlat de coses més intrínseques en les que jo no pensava.
b.    Idees tractades, anticipades a classe?
-       Importància de la lectura i d’una bona narració
c.    Altres textos, llibres, articles, reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions, conferències… que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?
Editorial Graó: Més que saber llegir

Edicions Borromea: Aprendre a llegir i a esciure

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada