- Quina és la tesi que
defensa cadascuna de les tres pràctiques:
Processos cognitius implicats en la lectura: Defensa tres teories (ascendent, descendent i interactiva) que ens demostren
sobre què és el
que fan els lectors experts davant d’un text i els processos cognitius que
utilitzen en aquest procés.
Interactuar per millorar la
interpretació dels textos:
Defensa la idea de que és necessari fomentar el diàleg i la reflexió a la
classe i el fet de que la biblioteca ha de ser un espai obert per reflexionar i
fomentar la conversa.
La lectura literària i la construcció
d’un punt de vista:
Defensa la importància d’una bona interpretació de la lectura per poder
comprendre-la.
- Quin títol alternatiu
proposaríeu?
Importància de interpretació d’un text
- A quines 4-5 preguntes
clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a
cadascuna d’elles.
1.
Quina
relació hi ha entre el contingut del text i els coneixements externs del text,
que són els que aporta el lector?
-
Accedir
i obtenir informació
-
Integrar
i interpretar (desenvolupar la comprensi, elaborar una interpretació)
-
Reflexionar
i valorar el contingut i la forma del text.
2.
Com
haurien de ser els espais educatius i la biblioteca?
Haurien de ser espais de conversa i de
reflexió, on els alumnes poguessin compartir les seves sensacions amb la
lectura i puguin expressar les seves idees, cal tenir un espai de conversa, on
s’expressin lliurament.
3.
Com
podem generar una discussió al voltant d’un text narratiu?
·
De
què podem parlar? (personatges, història, il·lustracions...).
·
Com
en parlem? (escoltar-se, respectar el torn de paraula i les idees dels
altres...).
4.
Que
hem de fer per interpretar un text?
-
Comprendre’l
i interpretar-lo
- Quines idees destacaríeu
com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
La idea clau és la importància de
realitzar una bona lectura i dels factors que hem de tenir en compte alhora de
realitzar-la com poden ser els aspectes cognitius (interioritzar, comprendre,...).
La teoria la tenim clara però necessitaríem exemples per portar a terme una
lectura de forma dinàmica a la classe, més tècniques perquè ells arribin a
comprendre el que llegeixen ja que a vegades amb el diàleg no hi ha prou hi ha
alumnes que es confonen més.
- Com connectaríeu –
contrastaríeu el text amb:
a. Idees
prèvies personals?
Abans de llegir el text m’imaginava
que parlaria sobre la forma de llegir i sobre el tema de la biblioteca però
m’ha parlat de coses més intrínseques en les que jo no pensava.
b. Idees
tractades, anticipades a classe?
-
Importància
de la lectura i d’una bona narració
c. Altres
textos, llibres, articles, reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions,
conferències… que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?
Editorial Graó: Més que saber llegir
Edicions Borromea: Aprendre a llegir i a esciure
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada