Criteris d'avaluació (Fons, M.)
En la lectura de Fons, M. "Llegir i escriure per viure", dins l'apartat de criteris d'avaluació és important destacar el fet que no hi ha d'haver una única avaluació a final de curs o de la unitat didàctica sinó que ha de ser una avaluació contínua per tal d'ajudar a l'infant a millorar en el seu procediment d'ensenyament-aprenentatge.
Per aconseguir-ho podem utilitzar alguns dels instruments proposats per la Montserrat Fons com les fitxes d'enregistrament on, a cada prova o treball on sigui necessari, el professor anota les observacions i millores a realitzar, o bé els dictats, els quals es repetirien en diferents etapes del procés d'aprenentatge per veure la evolució i millora de l'infant. Aquests serien uns instruments avaluatius on l'aulme hi participa en el sentit que ell veu/llegeix les anotacions del mestre i ho va interioritzant per millorar. D'altra banda, per tal que el professor faci una avuluació per a ell per després pugui donar un informe a les famílies, allò que ha d'utilitzar és l'observació diaria i constant dels alumnes, la qual pot quedar enregistrada en un diari de classe.
Quan parlem d'avaluació també és important que els alumnes no només millorin en el seu procediment sinó que també aprenguin a autoregular-se per tal de ser més autònoms, aquest procés que es pot donar en 3 situacions diferents:
- L'autoavaluació, on cada alumne ha de see capaç d'avaluar el seu treball a partir d'una/es pautes establertes entre tots
- L'avaluació mútua, on hi ha una valoració entre companys (un corregeix a l'altre quan sigui necessari).
- La coavaluació, la qual és molt semblant a l'autoavaluació però intervé el mestre oferint el seu punt de vista/opinió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada