ACTIVITAT 3. La biblioteca com a espai per llegir i
compartir lectures
1.Quina és la tesi que
defensa cadascuna de les tres pràctiques:
Pràctica 1? La
biblioteca vista com un lloc per treballar de manera conjunta amb diversos
companys amb els quals es poden realitzar debats per un aprenentatge més ric i
no treballar només de forma individual i en silenci.
Pràctica 2? La
lectura ha d’estar present a la nostra vida quotidiana, no pot ser un acte que
només es dugui a terme en fets puntuals.
2.Quin títol
alternatiu proposaríeu? La biblioteca com a espai d’aprenentatge cooperatiu, quotidià i d’aproximació a la lectura.
3.A quines 4-5
preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com
respon a cadascuna d’elles.
1. Sempre s’ha de fer silenci a la biblioteca? La biblioteca pot ser un lloc per adquirir
coneixements culturals de forma individual i en silenci, però no sempre ha de
ser així, també pot ser un lloc on treballar de forma grupal en el qual un
llegeix i els altres escolten la lectura fent la seva pròpia interpretació.
2. La biblioteca ha pot ser un recurs pels mestres? La biblioteca és un bon lloc per poder treballar la
lectura, per això els mestres la poden utilitzar com un bon recurs i realitzar activitats
creatives que aproximi als alumnes als llibres. A més a més, es poden treballar
diversos conceptes i valors com ara el treball cooperatiu, el diàleg a través
del debat, la comprensió lectora etc.
3.Com podem aproximar als nens/es a la lectura? Segons l’autor una pràctica que ajuda aproximar als nens/es a la lectura
és explicar les experiències personals amb la lectura de diversos escriptors,
ja que d’aquesta manera podem motivar als nens/es i despertar la seva
curiositat sobre el món dels llibres.
4. S’ha de treballar la lectura de manera transversal? Per tal de que la lectura formi part del dia a dia
dels nens/es s’ha de realitzar un treball que els motivi per tal d’apropar-los
a ella, per això la lectura no ha de ser un acte que es realitzi en un fet
puntual en la classe de llengua, sinó que s’hauria de treballar de manera
transversal, és a dir, en diferents assignatures i de maneres diferents.
4.Quines idees
destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
En l’article es diu que la lectura no ha de ser una
acció que es realitzi en un moment puntual, sinó que ha de ser una activitat
que els nens/es han de realitzar de manera quotidiana. Per tal de que els
alumnes ho vegin d’aquesta manera i motivar-los, la lectura hauria de ser
treballada més temps a l’aula i fer-ho en més d’una assignatura, no només a la
classe de llengua, però com fer-ho? Crec que es un tema en el qual l’autor
hauria d’aprofundir més i explicitar diverses tècniques per a motivar als alumnes
dins de l’aula, aproximann-los així ae lla de manera divertida i satisfactoria.
5.Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
La biblioteca sempre l'he vista com un lloc on
anar ha estudiar de forma individual i sobretot en silenci, mai ha sigut un lloc
on poder realitzar activitats en grup, fins i tot recordo que si es feia una mica de soroll a
causa de la realització d’una activitat entre uns quants
companys de manera conjunta, la bibliotecària ens feia abandonar la sala i
marxar. En canvi en aquests articles, l’autor ens informa de
les diferents maneres en les que podem adquirir coneixements a través de diverses tasques
grupals que es poden dur a terme dins d’una biblioteca i enriquir-nos amb els
coneixements d’uns i altres. A més a més, a la classe hem treballat el tema de
la parla com el principal factor per aprendre i adquirir nous coneixements.
Per concloure relaciono aquest article amb la
biblioteca del meu poble, ja que aquesta des de fa uns anys dona la
possibilitat de participar als nenes/es que vulguin en diferents activitats relacionades
amb la lectura i això motivar-los realitzant concursos, tallers, lectures de contes etc
. Per saber una mica més adjunto l’enllaç, on podeu investigar una mica més
sobre aquest tema:

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada