Aquest article ens exposa una activitat realitzada en una escola pública de Terrassa, la qual tracta el tema de l'escriptura i llenguatge dels infants, per tal de potenciar-la i treballar-la. Així doncs podem observar les reflexions plasmades per M. Rosa Gil, autora d'aquest article.
La tesi d'aquest article es basa en la col·laboració entre companys i companyes per realitzar escrits reals, d'aquesta manera es promou la reflexió entre alumnes per tal de trobar els errors, i així també es treballa la iniciativa i autonomia dels infants.
L'autora respon a diverses preguntes que ens podríem realitzar sobre aquest tema, la que em sembla més important i d'interès és que cal que siguem conscients de que el fet de treballar en parelles o grups, els és molt positiu, ja que d'aquesta manera es complementen i tenen un suport entre iguals, no obstant, també ens comenta que cal que els infants vegi al mestre com a un suport, d'aquesta manera si per ells sols no veuen l'error o el dubte que els té perduts, ho comentaran i així es fixaran en l'error per tal d'interioritzar-lo. D'aquesta manera es crea un aprenentatge, ja que en diverses ocasions entre els petits grups, o amb el gran grup, es qüestionen els dubtes fins que arriben a la solució correcte. Això és gràcies a la reflexió que es crea per si sols, o si no és així, amb l'ajuda de l'educadora.
Aquests fets es poden corroborar amb els exemples que es troben a l'article, els quals són fragments de text d'alguns infants, on es veu el primer esborrany on marquen ells mateixos els errors, i posteriorment ho corregeixen i ho escriuen correctament.
Penso que caldria ampliar una mica més, el fet de com es van crear les diferents parelles, per saber si es tenia en compte els diferents nivells d'aprenentatge en el qual es trobava cada infant, així doncs es col·locaven de manera estratègica, o simplement no es va tenir en compte.
Crec que aquest article mostra molt clarament el que vol transmetre, i és de gran interès, ja que també ens fa reflexionar i veure que cal fer reflexionar als infants, no donar-los-ho tot fet, sinó ser una guia, un punt de suport, ja que així per ells sols en moltes ocasions són capaços d'arribar a la solució i sinó busquen la manera de com arribar-hi.
Per últim, crec que cal relacionar-ho amb un aspecte tractat a classe, que la parla, l'escolta i l'escriptura van íntimament relacionats. Així doncs ho demostra l'article, ja que els infants realitzen diferents passos per arribar a l'escrit final, conversar amb el company, un dicta, l'altre escriu, comenten el que no està bé etc. Per tant tracta a ser un treball cooperatiu i col·laboratiu en tot moment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada