divendres, 4 d’abril del 2014

Situacions discursives i tipus de text (pràctica 2)


    1. Pràctica 1?
Aquesta practica defensa la importància de l'enfocament sociocultural i psicolingüístic a l'escola, així doncs ens mostra diferents tipus de text i de gèneres discurssius. 

Cal tenir en compte el context, el format, el suport per tal de poder classificar els textos, i gràcies a aquesta classificació l'aprenentatge pot ser més fàcil. En canvi per classificar els textos discurssius és té en compte el context on es desenvolupa el diàleg, així els infants es poden donar compte al classificar gèneres discurssius que segons on es dongui la conversa aquesta pot variar. 

    1. Pràctica 2?
Aquesta pràctica defensa el suport digital i de paper. 

Al llarg de la pràctica ens explica diferències entre els dos suports esmentats, però dóna més èmfasi al suport digital. Així doncs comenta beneficis que podem aconseguir utilitzant el suport digital, on aquest permet més facilitats i ens proporciona més extensió en coneixements o facilitat en cercar-la en un instant. 

Des del meu punt de vista, penso que cal alternar els dos suports, ja que el digital ens és molt útil per la seva rapidesa, facilitat en cercar informació, rapidesa en poder-nos comunicar etc, però també és necessari tenir en compte el suport de paper i utilitzar-lo, ja que a vegades és preferent al digital, o ens és de més facilitat per segons quina tasca volem realitzar. 


    1. Pràctica 3?
Aquesta pràctica defensa la importància dels hàbits lectors en els alumnes. Cal ser conscients que la major part de la importància per tal d'afavorir i aconseguir aquests hàbits recau al món de l'educació, encara que també és important com ho viuen i quina relació tenen amb aquesta activitat a casa i al seu entorn proper. 

A la pràctica ens informa i ens mostra diferents aspectes i informacions que hem de tenir en compte per tal de poder gestionar correctament aquests hàbits i sobretot, no desmotivar als infants amb aquesta activitat. Així doncs cal saber portar el moment de la lectura amb els infants, i un fet que m'ha cridat molt l'atenció, ja que és un fet al qual no estic acostumada, és que no és necessari corregir als infants en el moment que s'equivoquen quan llegeixen, a cada moment, ja que d'aquesta manera no els proporcionem un bon clima i entusiasme perquè s'endinsin a la lectura. 

Així doncs, crec que aquesta pràctica és d'importància per tal de saber compartir uns bons hàbits de lectura als futurs alumnes, i doncs gaudir de nous aprenentatges sobre aquest tema. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada