dilluns, 14 d’abril del 2014

I CONTE CONTAT...


ACTIVITAT D'ÚS LITERARI

L'activitat que he escollit per redactar és la d'inventar el final d'un conte. Crec que és una molt bona activitat  que desenvolupa la creativitat dels nens i nenes i parteix de les seves pròpies experiències. A demés, és una molt bona manera de treballar la presa de decisions.
Com diu Montserrat Fons és bo que es presentin contes poc coneguts  perquè puguin inventar un final que pot coincidir o no, també crec que es podrien presentar contes amb un final menys tradicional, com per exemple un que comentaré després o el conte de Roald Dahl Cuentos en verso para niños perversos.
S'ha de llegir per a tots els alumnes el principi i el nus de la història i es deixa pels alumnes el final. Aquesta activitat es pot fer per grups o individualment. Es treballa el procés d'escriptura i l'esdevenir d'una història. 

Personalment, he tingut l'oportunitat de realitzar aquesta activitat amb nens i nenes de 4 anys i la veritat és que va ser una experiència molt divertida per mi. El llibre que vaig seleccionar per fer-la va ser: ¡Que llega el lobo! d'Emile Jadou. És un conte on els animals esperen el llop i arriba a crear un suspens on penses veritablement que el llop arribarà i es menjarà als animals de la casa, però finalment el que fan els animals és esperar el llop perquè és el seu aniversari. Quan vaig explicar el final de la història hi va haver nens i nenes que no ho acceptaven. Deien que no podia ser així i que el llop hauria de menjar-se els animals.
 











Inventar el final d'un conte.  FONS, Monserrat (1999) Llegir i escriure per viure. Ed. Galera, Barcelona (p. 233-234)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada