En relació
amb l’apartat de la lectura (p33-50) de Montserrat Fons, m’agradaria
relacionar-ho amb una activitat de les propostes referides a l’ús literari que
ens fa sobre el text narratiu i com aplicar-ho a l’aula.
L’activitat que he
escollit és;
“Il·lustrar
contes coneguts!”
Sí, és molt
habitual realitzar aquesta activitat, sobretot al Cicle Inicial, però realment
és una pràctica molt completa, tant a nivell de motivació, com d’aprenentatge
sobre la lectura i la escriptura.
Es pot
enfocar de la següent manera; la realització d’un llibre d’il·lustracions que
expliqui per seqüències el conte treballat. D’aquesta manera els introdueixes
en un projecte nou, en el que els infants no només treballen la part plàstica
del dibuix, sinó que es fa un resum del conte, per repartir les seqüències que s’il·lustraran,
i es treballa la relació entre el text i la il·lustració.
Els nens i
nenes reben els fulls amb el text escrit i la seva tasca serà llegir-lo per
fer-hi el dibuix adequat a cada fragment.
Crec, que també podrien escriure un títol per a cada
fragment, i aquí estem introduint la comprensió lectora, la creació d’un títol
adient i la pràctica d’escriure, però això és una aportació personal per afegir
la part de la escriptura en aquesta activitat.Font

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada