divendres, 11 d’abril del 2014

“Il·lustrar contes coneguts!”

En relació amb l’apartat de la lectura (p33-50) de Montserrat Fons, m’agradaria relacionar-ho amb una activitat de les propostes referides a l’ús literari que ens fa sobre el text narratiu i com aplicar-ho a l’aula. 

L’activitat que he escollit és;
“Il·lustrar contes coneguts!”

Sí, és molt habitual realitzar aquesta activitat, sobretot al Cicle Inicial, però realment és una pràctica molt completa, tant a nivell de motivació, com d’aprenentatge sobre la lectura i la escriptura.
Es pot enfocar de la següent manera; la realització d’un llibre d’il·lustracions que expliqui per seqüències el conte treballat. D’aquesta manera els introdueixes en un projecte nou, en el que els infants no només treballen la part plàstica del dibuix, sinó que es fa un resum del conte, per repartir les seqüències que s’il·lustraran, i es treballa la relació entre el text i la il·lustració.
Els nens i nenes reben els fulls amb el text escrit i la seva tasca serà llegir-lo per fer-hi el dibuix adequat a cada fragment.
Crec, que també podrien escriure un títol per a cada fragment, i aquí estem introduint la comprensió lectora, la creació d’un títol adient i la pràctica d’escriure, però això és una aportació personal per afegir la part de la escriptura en aquesta activitat.


                             Font

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada