ACTIVITAT
2. Situacions discursives i tipus de text
1. Quina és la tesi que defensa
cadascuna de les tres pràctiques:
Pràctica 1?
Gèneres
discursius i diversitat textual – defensa
el fet de saber escollir un determinat tipus de text concret per a
cada situació dins de tota la programació escolar.
Diferenciació
entre els tipus de text i el gènere discursiu. No hi ha una
organització molt concreta entr els diferents tipus de text.
Cal
que es treballin ambdues coses.
Pràctica 2? Formats i textos
– complementarietat dels formats (text en paper i en pantalla). I
diferències positives i negatives d'ambdós formats. Ambdues
tècniques es complementen i hi ha aspectes preferents a treballar
amb cada un dels formats.
Text
científic i narratiu. Defensa que és important saber davant de
quin text ens trobem per tal de poder identificar les
característiques i poder-les portar a l'aula.
Pràctica 3? La construcció
del lector autònom – importància de llegir de forma motivada i
eficaç. Motivació del mestre cap al alumne per convertir-lo en un
gran lector. La societat també ha de contribuir-hi perquè si no
la tasca del professor no serà positiva. També és una pràctica
sociocultural. Ensenyar-ho de forma divertida.
2. Quin títol alternatiu proposaríeu? Importància de la lectura i el seus formats. / La lectura, un joc divertit. / Saber que volem pels nostres alumnes: primordial per la societat futura. / La lectura i el text com a desenvolupament clau d'un infant. / Enfocament de la lectura de textos a l'educació primària. / Tipus de textos per potenciar la lectura als nens.
3. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
- Quin és el millor format per a un text (pantalla o paper)?
- Com ha de guiar un docent a l'alumna per motivar-lo a llegir?
- Cal conèixer tots els tipus de text?
- Que aporta una lectura “rere les línies” a un nen/adult/qualsevol persona?
- Llegir en veu alta fomenta una bona oratòria?
4. Quines idees destacaríeu com a
implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
- Aspectes motivadors de la lectura.
- Formats i treball del disseny editorial per comprendre una bona impressió o un treball digital.
- Característiques de cada tipus de text i en quin moment s'ha d'utilitzar.
5. Com connectaríeu –
contrastaríeu el text amb:
a) Idees prèvies personals?
- El format físic d'una lectura és molt important per mantenir fixada la mirada del lector, així com garantir-ne una comoditat a l'hora de llegir.
b) Idees tractades, anticipades a
classe?
c) Altres textos, llibres, articles,
reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions, conferències…
que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada