- Quina
és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
- Pràctica 1?
“Els textos que es llegeixen treballen
més enllà d’allò que hi trobem explícit.”
- Pràctica 2?
“La interacció de l’alumne envers tot
allò que l’envolta és el fonament de tot aprenentatge.”
- Pràctica 3?
“La interpretació dels textos és un
dels requisits per a transformar la informació d’un text en idees útils per a
la construcció del pensament.”
- Quin
títol alternatiu proposaríeu?
“Una nova mirada enfront les
dificultats ocasionades davant d’un text.”
- A
quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu
esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
1.
Què
és llegir?
L’autor ens diu que va més enllà del
desxiframent del codi, ja que avarca àmbits com la capacitat de fer hipòtesis,
anticipacions, extreure les idees principals o fer inferències.
2.
Quins
són els tres models usats davant d’un text?
Ens parla del model ascendent (importància del desxiframent del text), el model descendent (comprensió com a
fonament de la lectura) i el model
interactiu (el diàleg entre les aportacions del text i del lector com a
fonament de la lectura).
3.
Què
s’entén pel socioconstructivisme com
a procés d’aprenentatge?
És un procés que focalitza
la transformació de les idees a partir de la interacció.
4.
Quin
és el pes la interpretació davant d’un text?
La veritable comprensió requereix la
interpretació; aquella que es construeix de forma conjunta amb la veu de les
altres persones que interactuen amb el text, sigui del tipus que sigui.
- Quines
idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
Considero que el concepte de socioconstructivisme seria necessari d’ampliar,
penso que seria adient parlar de l’abast que pot arribar a tenir i conèixer el
seu enfocament de manera més profunda.
- Com
connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
- Idees prèvies personals?
És cert que coneixia la importància
del diàleg per a l’aprenentatge, però el fet que l’autor es plantegi un diàleg
entre el lector i l’escriptor, focalitzant-se en allò que va més enllà del què
s’aprecia en el paper, sinó tots els àmbits que pot arribar a acaparar
relacionats amb el desenvolupament cognitiu, considero que és essencial per a
tenir-ho en compte com a futura mestra.
D’altra banda, la idea que mostra l’autor
sobre la precedència de la interpretació davant la comprensió, ja que sempre
havia pensat que era la comprensió que portava a la interpretació i, realment,
els arguments que dóna són prou aclaridors per a veure-ho com diu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada