divendres, 4 d’abril del 2014

ACTIVITAT 4. "Dificultats relacionades amb la interpretació dels textos i maneres d’abordar-les."


  1. Quina és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
    1. Pràctica 1?
“Els textos que es llegeixen treballen més enllà d’allò que hi trobem explícit.”
    1. Pràctica 2?
“La interacció de l’alumne envers tot allò que l’envolta és el fonament de tot aprenentatge.”
    1. Pràctica 3?
“La interpretació dels textos és un dels requisits per a transformar la informació d’un text en idees útils per a la construcció del pensament.”

  1. Quin títol alternatiu proposaríeu?
“Una nova mirada enfront les dificultats ocasionades davant d’un text.”

  1. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
1.    Què és llegir?
L’autor ens diu que va més enllà del desxiframent del codi, ja que avarca àmbits com la capacitat de fer hipòtesis, anticipacions, extreure les idees principals o fer inferències.
2.    Quins són els tres models usats davant d’un text?
Ens parla del model ascendent (importància del desxiframent del text), el model descendent (comprensió com a fonament de la lectura) i el model interactiu (el diàleg entre les aportacions del text i del lector com a fonament de la lectura).
3.    Què s’entén pel socioconstructivisme com a procés d’aprenentatge?
És un procés que focalitza la transformació de les idees a partir de la interacció.
4.    Quin és el pes la interpretació davant d’un text?
La veritable comprensió requereix la interpretació; aquella que es construeix de forma conjunta amb la veu de les altres persones que interactuen amb el text, sigui del tipus que sigui.

  1. Quines idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
Considero que el concepte de socioconstructivisme seria necessari d’ampliar, penso que seria adient parlar de l’abast que pot arribar a tenir i conèixer el seu enfocament de manera més profunda.

  1. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
    1. Idees prèvies personals?
És cert que coneixia la importància del diàleg per a l’aprenentatge, però el fet que l’autor es plantegi un diàleg entre el lector i l’escriptor, focalitzant-se en allò que va més enllà del què s’aprecia en el paper, sinó tots els àmbits que pot arribar a acaparar relacionats amb el desenvolupament cognitiu, considero que és essencial per a tenir-ho en compte com a futura mestra.

D’altra banda, la idea que mostra l’autor sobre la precedència de la interpretació davant la comprensió, ja que sempre havia pensat que era la comprensió que portava a la interpretació i, realment, els arguments que dóna són prou aclaridors per a veure-ho com diu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada