- Quina
és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
- Pràctica
1: Les
dificultats que poden presentar els textos , tant narratius com
expositius, i les que poden presentar els alumnes a l’hora de
llegir-los.
- Pràctica
2: Els
coneixements i sabers necessaris per poder llegir i interpretar un text.
- Pràctica
3: Les
estratègies d’avaluació que permeten tant al mestre com a l’alumne
comprendre i descobrir quins són els punts forts d’aquest i que permeten
ajudar a treballar en les mancances que puguin aparèixer.
- Quin
títol alternatiu proposaríeu?
L’aprenentatge de l’
interpretació textual i les dificultats en la lectura.
- A
quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu
esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
-Quines poden ser les dificultats
a l’hora de llegir un text?
Poden aparèixer dificultats tant per
part de l’alumne com del text en sí, i hem de tenir una àmplia perspectiva per
poder reconèixer d’on provenen aquestes dificultats i partir d’allà utilitzar
les estratègies necessàries.
-Quins
sabers són necessaris a l’hora de llegir i entendre un text?
Coneixement del codi, vocabulari
abundant, estratègies pròpies del sistema logogràfics (llegir les paraules de
manera automàtica sense parar-se a llegir lletra per lletra), sabers d’ordre
cultural (per establir relacions entre diversos textos)
-Quines estratègies trobem a l’hora
d’avaluar l’aprenentatge lector d’un infant?
Estratègies de predicció: emetre
hipòtesis sobre el contingut del text
Estratègies per interrogar: formular qüestions
sobre el passatge que s’acaba de llegir.
Estratègies per clarificar: porten cap
a l’explicació del sentit de les paraules desconegudes o d’expressions mal
compreses.
Estratègies per resumir: impliquen que
el lector formuli la idea principal del passatge.
- Quines
idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
La importància de la lectura i del seu
aprenentatge en les primeres edats
Les dificultats que trobem en la
diversitat de l’alumnat i com tractar-ho a l’aula
- Com
connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
- Idees
prèvies personals:
-Les dificultats que pot presentar la
lectura, en el text és ampliat
-L’avaluació com a mètode per conèixer
l’aprenentatge de l’alumnat, en el text ho mostra com a eina en sí per ajudar a
que l’alumne aprengui
- Idees
tractades, anticipades a classe?
La importància de que l’alumne coneixi
el codi lingüístic però que no només se centri en ell, sinó ensenyar als
alumnes a aprendre també per el context del llibre o del text.
- Altres textos, llibres, articles, reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions, conferències… que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?http://www.madridnorte24horas.com/noticias/109-madrid-norte-en-la-onda/6282-qel-objetivo-principal-de-la-semana-del-libro-es-fomentar-la-lectura-que-nos-habituemos-a-utilizar-las-bibliotecas-y-libreriasq https://www.youtube.com/watch?v=TbtIxEZR6YI
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada