divendres, 4 d’abril del 2014

ACTIVITAT 4. Dificultats i maneres d’abordar-les

  1. Quina és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
    1. Pràctica 1: Les dificultats que poden presentar els textos , tant narratius com expositius, i les que poden presentar els alumnes a l’hora de llegir-los. 
    2. Pràctica 2: Els coneixements i sabers necessaris per poder llegir i interpretar un text.
    3. Pràctica 3: Les estratègies d’avaluació que permeten tant al mestre com a l’alumne comprendre i descobrir quins són els punts forts d’aquest i que permeten ajudar a treballar en les mancances que puguin aparèixer.

  1. Quin títol alternatiu proposaríeu?
L’aprenentatge de l’ interpretació textual i les dificultats en la lectura.

  1. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
-Quines poden ser les dificultats a l’hora de llegir un text?
Poden aparèixer dificultats tant per part de l’alumne com del text en sí, i hem de tenir una àmplia perspectiva per poder reconèixer d’on provenen aquestes dificultats i partir d’allà utilitzar les estratègies necessàries.
            -Quins sabers són necessaris a l’hora de llegir i entendre un text?
Coneixement del codi, vocabulari abundant, estratègies pròpies del sistema logogràfics (llegir les paraules de manera automàtica sense parar-se a llegir lletra per lletra), sabers d’ordre cultural (per establir relacions entre diversos textos)
-Quines estratègies trobem a l’hora d’avaluar l’aprenentatge lector d’un infant?
Estratègies de predicció: emetre hipòtesis sobre el contingut del text
Estratègies per interrogar: formular qüestions sobre el passatge que s’acaba de llegir.
Estratègies per clarificar: porten cap a l’explicació del sentit de les paraules desconegudes o d’expressions mal compreses.
Estratègies per resumir: impliquen que el lector formuli la idea principal del passatge.

  1. Quines idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
La importància de la lectura i del seu aprenentatge en les primeres edats
Les dificultats que trobem en la diversitat de l’alumnat i com tractar-ho a l’aula

  1. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
    1. Idees prèvies personals:
-Les dificultats que pot presentar la lectura, en el text és ampliat
-L’avaluació com a mètode per conèixer l’aprenentatge de l’alumnat, en el text ho mostra com a eina en sí per ajudar a que l’alumne aprengui

    1. Idees tractades, anticipades a classe?
La importància de que l’alumne coneixi el codi lingüístic però que no només se centri en ell, sinó ensenyar als alumnes a aprendre també per el context del llibre o del text.


    1. Altres textos, llibres, articles, reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions, conferències… que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?http://www.madridnorte24horas.com/noticias/109-madrid-norte-en-la-onda/6282-qel-objetivo-principal-de-la-semana-del-libro-es-fomentar-la-lectura-que-nos-habituemos-a-utilizar-las-bibliotecas-y-libreriasq                    https://www.youtube.com/watch?v=TbtIxEZR6YI



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada