.jpg)
Evidentment, la idea de treballar l'escriptura en conjunt és un element que fomenta molt l'aprenentatge. Igual que en els alumnes, en l'escriptura hi a diversitat. Segons en la família on has crescut, el que has escoltat, llegit, o vist, t'expressaràs d'una forma o una altra. Escriure texts en companyia fomenta l'intercanvi de coneixements entre els diferents alumnes, i no només això sinó que coneixen formes d'expressió diferents.
Ara bé, la meva pregunta és: i que passarà amb els nens amb necessitats educatives especials? i quan tenim una diversitat molt elevada a l'aula? i amb nouvinguts? i què passaria en aplicar això en diferents contexts? A mi m'ha faltat moltes preguntes per resoldre, entre les quals es troben aquestes, la idea és bona, però penso que falta desenvolupar-la i veure què passa en diferents casos. Només així podrem comprovar si realment és eficaç.
Tot i així, hi ha activitats que poden resultar molt efectives per fomentar l'aprenentatge cooperativista entre els companys, com proposava l'autora. Jo proposo una activitat, es diu el joc del diccionari, i consisteix en el següent. La professora busca una paraula al diccionari que els alumnes no coneguin. Després, en grups de 4-5 persones intenten en un tros de paper definir aquella paraula, sense cap mena d'informació afegida. Després es recullen els papers amb les definicions, a la qual s'incorpora la definició correcte. Es fan votacions per determinar quina és la que creuen correcte. Després, en cas que no hagin encertat la resposta correcte, es llegeix la correcte. Aquest joc es pot aprofitar per construir nou lèxic amb significat, com per aprendre a definir objectes, animals... fomentar el cooperativisme entre els alumnes entre d'altres. Doncs crec que és un molt bon joc per a treballar a l'aula, ja que el més important és que aprenen divertint-se, jugant i interessats. Això és la base de l'ensenyament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada