1. Quina és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
a. Pràctica 1? Cal saber utilitzar la capacitat d’escriure i de llegir per resoldre de manera eficaç situacions quotidianes.
a. Pràctica 1? Cal saber utilitzar la capacitat d’escriure i de llegir per resoldre de manera eficaç situacions quotidianes.
b. Pràctica 2? El vocabulari limitat és una dificultat per poder entendre els textos.
c. Pràctica 3? L’avaluació ha de permetre l’elaboració del significat del text.
2. Quin títol alternatiu proposaríeu?
Llegir, entendre i analitzar per poder actuar.
3. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
- La lectura s’ha d’entendre com a doble funció: del lector al text i del text al lector, és a dir, comprendre en totes dues direccions.
- És necessari crear contextos interactius en els quals diferents lectors puguin contrastar les seves representacions.
- Els lectors han d’intentar establir connexions entre diferents textos.
- La lectura fomenta la interpretació de diferents textos i a més a més, ajuda a construir coneixement.
4. Quines idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
Es donen bastants pautes de com realitzar i explicar textos de tipus expositius i textos de tipus argumentatius. Potser, faltaria aprofundir més sobre que és l’avaluació acreditativa i l’avaluació reguladora de l’aprenentatge.
5. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
a. Idees prèvies personals?
Quan llegim un text hem d’aprendre a diferenciar allò més important d’allò que no ho és tant, per tal de poder aprofundir en les idees principals d’aquest.
c. Altres textos, llibres, articles, reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions, conferències… que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?
Els nens han de veure que la lectura és molt important i fomenta els seus coneixements.
Es donen bastants pautes de com realitzar i explicar textos de tipus expositius i textos de tipus argumentatius. Potser, faltaria aprofundir més sobre que és l’avaluació acreditativa i l’avaluació reguladora de l’aprenentatge.
5. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
a. Idees prèvies personals?
Quan llegim un text hem d’aprendre a diferenciar allò més important d’allò que no ho és tant, per tal de poder aprofundir en les idees principals d’aquest.
c. Altres textos, llibres, articles, reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions, conferències… que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?
Els nens han de veure que la lectura és molt important i fomenta els seus coneixements.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada