dijous, 10 d’abril del 2014

Activitat 4: Dificultats relacionades amb la interpretació dels textos i maneres d’abordar-les

  1. Quina és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
Pràctica 1: En aquesta pràctica veiem les dificultats que poden tenir els infants lectors en llegir textos. Es veu com l’anàlisi del lector i del text podria ajudar a solucionar el problema.
Pràctica 2: Podem veure com se’ns mostra diferents coneixements per poder llegir un text correctament.
Pràctica 3: L’avaluació de la lectura en els alumnes ha de ser enfocada a millorar les mancances tant des del punt de vista del mestre com del propi alumne.

  1. Quin títol alternatiu proposaríeu?
Dificultats en la lectura, estratègia i comprensió per millorar.

  1. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.

  • Què és llegir?
Llegir és una relació que s’estableix entre el lector i el text on hi ha un desxiframent de la informació,una anàlisi i una reflexió.

  • D’ on sorgeixen les dificultats alhora de llegar?
Les dificultats poden venir de dues bandes diferents com són el lector o el text.

  • Quin tipus d’avaluació hauria d’estar present?

La més encertada seria la reguladora. Seria el més adient pel fet de què l'alumne pugui millorar per si mateix.

  • A l’hora d’avaluar als infants quines estratègies podem fer servir?
    •   Estratègies de predicció
    •  Estratègies per interrogar
    •   Estratègies per clarificar
    • Estratègies per resumir

  1. Quines idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
Els textos estan bastant complets encara que seria bo ampliar més sobre el tema de l’avaluació sobretot en l’avaluació acreditativa i l’avaluació reguladora de l’aprenentatge.

  1. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
Idees prèvies personals:
Per poder entendre bé un text el lector ha de fer una lectura pausada i comprendre el que llegeix. Hauria de saber identificar les idees més rellevants.

Idees tractades, anticipades a classe?
En la universitat no recordo haver aprofundit en aquest tema encara que amb anterioritat vaig treballar en batxillerat sobre la comprensió dels textos i la importància d’aquest fet. Un tema que no he tractat mai havia estat sobre l’avaluació de la lectura.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada