- Quina
és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
Pràctica 1: En
aquesta pràctica veiem les dificultats que poden tenir els infants lectors en
llegir textos. Es veu com l’anàlisi del lector i del text podria ajudar a
solucionar el problema.
Pràctica 2: Podem
veure com se’ns mostra diferents coneixements per poder llegir un text
correctament.
Pràctica 3: L’avaluació
de la lectura en els alumnes ha de ser enfocada a millorar les mancances tant
des del punt de vista del mestre com del propi alumne.
- Quin
títol alternatiu proposaríeu?
Dificultats
en la lectura, estratègia i comprensió per millorar.
- A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
- Què és llegir?
Llegir és una relació que s’estableix
entre el lector i el text on hi ha un desxiframent de la informació,una anàlisi
i una reflexió.
- D’ on sorgeixen les dificultats alhora de llegar?
- Quin tipus d’avaluació hauria d’estar present?
La més encertada seria la reguladora. Seria el més adient pel fet de què l'alumne pugui millorar per si mateix.
- A l’hora d’avaluar als infants quines estratègies podem fer servir?
- Estratègies de predicció
- Estratègies per interrogar
- Estratègies per clarificar
- Estratègies per resumir
- Quines
idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
Els textos estan bastant complets
encara que seria bo ampliar més sobre el tema de l’avaluació sobretot en l’avaluació acreditativa i l’avaluació
reguladora de l’aprenentatge.
- Com
connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
Idees prèvies
personals:
Per poder entendre bé un text el
lector ha de fer una lectura pausada i comprendre el que llegeix. Hauria de saber
identificar les idees més rellevants.
Idees tractades,
anticipades a classe?
En la universitat no recordo haver
aprofundit en aquest tema encara que amb anterioritat vaig treballar en
batxillerat sobre la comprensió dels textos i la importància d’aquest fet. Un
tema que no he tractat mai havia estat sobre l’avaluació de la lectura.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada