dijous, 10 d’abril del 2014

“La competència lectora des de la biblioteca escolar”



ACTIVITAT 2. Situacions discursives i tipus de text

Responeu per a cada ACTIVITAT

  1. Quina és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
a.    Pràctica 1?
Diferenciació entre gèneres discursius i tipología textual

b.    Pràctica 2?
Pros i contres digital vs paper.- Text narratiu literari i cíentific

c.    Pràctica 3?
La lectura infantil com a procés sociocultural?

  1. Quin títol alternatiu proposaríeu?
Tenir en compte la tipología textual per iniciar els nens en el plaer de la lectura.

  1. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors?
-       Diferència entre gènere discursiu i tipología textual
-       Principals diferències entre format paper i digital.
-       Quins mètodes hauríem de evitar per la construcció d’un lector autònom?
-        El deure d’introduir al nen a la lectura és només paper de l’escola?

  1. Quines idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
-       Textos discursius han anat variant amb el pas del temps
-      Aspectes que fan motivadora la pràctica de la lectura
-        Formes de corregir la mala lectura

  1. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
a.    Idees prèvies personals?
A casa sempre hem sigut de llegir molt i crec que no només han d'impolsar la lectura desde l'escola sinó que el seu entorn sociocultural també té un paper important.

b.    Idees tractades, anticipades a classe?

c.    Altres textos, llibres, articles, reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions, conferències… que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada