dijous, 10 d’abril del 2014

ACTIVITAT D’ÚS PRÀCTIC: Control d’assistència



Desprès d’haver fet un cop d’ull al llibre de Montserrat Fons i veure les diverses activitats que proposa, vaig decantar-me per “control d’assistència”, ja que és una activitat que he treballat durant el període de practiques. 

El control d’assistència a l’aula és una tasca que utilitzen els mestres diàriament. Sovint la fan servir per tenir una planificació i un control de les activitats. I de cara als escolar, per crear expectatives sobre el treball que cal realitzar.

Així doncs, aquest fet es vincula amb la llengua escrita, tot i que hem de tenir en compte que, per aquesta activitat, cal llegir els noms dels nens i nenes de la classe, fet que resulta molt útil per iniciar-se en el llenguatge escrit. 

Una de les maneres de fer controls d’assistència és:

- Passar llista: permet compartir les estratègies que fa servir cadascú per al reconeixement del nom i anar descobrint el funcionament del codi escrit. 

Hi ha moltes maneres de passar llista. Ara a continuació explicaré la meva experiència a l’hora de passar llista a alumnes de 4-5 anys. Aquesta classe utilitzava uns dels mètodes que explica aquest llibre. En una de les parets, podíem trobar uns cartellets amb velcro al darrere i que duien els noms de cadascun dels alumnes de la classe. Al costat tenien un full on, l’encarregat d’aquella setmana havia de posar aquelles persones que havien anat a classe. Per tal de saber qui havia anat a classe, agafava d’un en un els cartellets, i llegia en veu alta el nom que havia agafat, acompanyat d’un bon dia. Llavors a la persona que havien cridat pel seu no,  havia de contestar-li amb un bon dia. 

Personalment crec que és una bona manera de passar llista ja que són els propis alumnes els que llegeixen els noms dels seus companys, i per tant, es fixen en les lletres que hi apareixen, comparen entre noms semblants, investiguen en que es diferencien els seus noms amb els dels altres, etc.


                                                                     Font: google

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada