El text consta de tres pràctiques amb una tesi cadascuna però de manera relacionada entre si i amb les idees principals d'aquest text. Diferencialment expliquen a la pràctica 1 que per comprendre el que llegim és necessari que desxifrem, interpretem i reflexionem, per tant que el model més adequat és l'interactiu; per dur a terme aquests tres processos és necessària una relació tant amb el text com amb el context. En la segona pràctica explica que per aprendre s'ha de parlar i dialogar, per tant l'escola s'ha de convertir en un veritable espai de conversa; i per últim la pràctica tres dóna suport a la tesi de què per comprendre un text, prèviament l'hem d'interpretar adequadament, hem de dialogar amb ell i amb els altres per extreure la informació i els pensaments que d'aquest provenen.
A aquest text li posaria el títol alternatiu de “La interpretació per poder conversar amb el text”. Crec a més que els autors donen resposta a algunes preguntes com poden ser: Quins tres models trobem quan llegim un text? I la seva resposta; el model ascendent, model descendent i el model interactiu; també Quin és el model que hem de seguir a l'hora de llegir un text? I la explicació donada: hem de seguir el model interactiu, el qual considera que és necessari desxifrar el text, interpretar allò que hem desxifrat i reflexionar-hi; i a Quines són les activitats més enriquidores pels alumnes? Que són aquelles en les que els alumnes han d'interaccionar entre ells, han de dialogar i comunicar-se.
La idea prèvia que jo tenia era que tenia en consideració que per que hi hagi un aprenentatge hi ha d'haver-hi una experimentació, i així m'ho ha demostrat la meva experiència pròpia, però no pensava que aquest diàleg també era una experimentació que fem sense adonar-nos-hi, entre iguals i amb els mateixos mestres. Sí que és veritat que hi ha diverses maneres de parlar i de comunicar-se, i què per aquest motiu no totes les xerrades són correctes per a l'aprenentatge, però si som conscients de que ho estem fent per a arribar a aquest aprenentatge, s'ha de tenir en compte certes regles, i això ajuda l'escola, però també ha d'ajudar la societat que ens envolta; ens han d'ensenyar a llegir, a parlar, però sempre tenint en compte la interpretació que podem fer d'aquesta informació estreta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada