dimecres, 9 d’abril del 2014

Algunes dades sobre el nivell d'escriptura d'aquest bloc

El següent 'wordle' ens indica clarament quins són els problemes més generals d'escriptura que teniu en  aquest moment, oh futurs mestres, uns problemes que estan esperant algun tipus de solució:





Els problemes, més concretament, se centren eloqüentment en un petit grapat d'aspectes:



Les dades següents poden ser un bon termòmetre, sobretot si les comparem amb estudis realitzats a estudiants espanyols de 2n de secundària i de 4t de secundària:


  • Alumnes de 2n d'ESO: 15 paraules per falta
  • Alumnes de 4t d'ESO: 25 paraules per falta
  • Grup 41 de Llenguatges i curríclums (2013-2014): 54,1 paraules per falta
  • [Post sobre les vostres experiències; total de paraules: 15.383 paraules; total d'errors: 284 errors]

Alguns interrogants inicials:
- dominar l'escriptura és fàcil o difícil?
- si esperem que els infants n'aprenguin i millorin, podem esperar que els mestres en formació n'aprenguin més i millorin més?
- la reflexió sobre els errors propis, ens ajuda a ser més humils?, ens orienta cap a una millora?, ens enforteix o ens debilita?

Petita conclusió provisional:
- reflexionar sobre com els nens aprenen implica reflexionar sobre com als futurs mestres aprenem.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada