divendres, 4 d’abril del 2014

Conversem, llegim i escrivim. Aprenem amb sentit



La tesi de l'article que he llegit podria ser perfectament “ Conversa com a activitat d'aprenentatge”, ja que és el tema principal pel qual es desenvolupa tot l'article. L'autor mitjançant l'article respon a quatre preguntes clau, la primera d'elles la de “Perquè utilitzar la conversa a l'aula?” i la resposta és molt concisa, hem d'utilitzar-la a l'aula com a generadora del procés d'aprenentatge , mitjà de comunicació i interacció.

El segon dels ítems que respon l'article és “Com ha d'intervenir el professor a l'aula? I l'alumne?”, la resposta a aquesta qüestió és clara, el professor ha d'actuar com a guia i mediador , ha de facilitar l'accés al coneixement . El paper de l'alumne és d'escolta activa i ser alhora, receptor i emissor.

La tercera de les grans qüestions és la de “Quins elements faciliten una bona conversa?”, per tenir una bona conversa, els factors a tenir en compte són primer, que els alumnes es sentin agust, respectats i en igualtat. Després, un context adequat un clima de confiança i un tema motivador, també influeixen en el bon desenvolupament de la conversa.

L'última pregunta que respon l'article és “ Com evoluciona la conversa?”, la resposta que ens dóna l'autor a aquesta gran qüestió és que els alumnes, han de plasmar les seves idees per escrit, després han d'utilitzar material tan escrit, visual o auditiu, per poder recolzar la seva argumentació, és a dir aportar exemples.

Algunes de les qüestions que no especifica l'article és en quin context social i cultural es desenvolupa aquesta activitat, tampoc ens diuen com s'ha de dinamitzar o incitar l'alumne en cas necessari o com podríem portar a l'aula aquesta pràctica amb grups nombrosos.

Abans de llegir aquest article, pensava que no tot es pot aprendre mitjançant la conversa, però l'autor argumenta que no és així i que si es pot. També creia , i crec, que la conversa no sempre deriva a un contingut curricular, encara que l'autor faci una bona argumentació a favor que .

En definitiva crec que és un bon article, ja que ens mostra una eina més la conversa) per tal d'aplicar-la a l'aula .


1 comentari:

  1. Hola, Isabel. Interessant reflexió. Un parell de coses. Primera: trobo la següent frase estranya des d'un punt de vista gramatical: " la conversa no sempre deriva a un contingut curricular". Què significa? Segona: dius que la conversa és una eina més, però jo et contradic i t'animo a revisar aquesta idea completament inadequada, ja que la conversa no és una eina més sinó que és motor de desenvolupamet humà i aprenentatge.

    Xavier

    ResponElimina