dijous, 3 d’abril del 2014

"Conversem, llegim i escrivim" (Article)

CONVERSEM, LLEGIM I ESCRIVIM

·         Quina és la tesi/s que defensa l’article?

La conversa com a mètode d’aprenentatge, en tota conversa existeix l’aprenentatge, s’ha de fomentar i posar en pràctica per a qualsevol activitat a l’aula o amb els alumnes.

·         Quines 4 preguntes Claus respon l’autor/a. Indiqueu amb un esquema com respon a cadascuna d’elles

o   Per què s’utilitza la conversa a l’aula?
Perquè en tota conversa es genera aprenentatge, el fet d’escoltar als demés, de participar i de formar part d’un grup de manera igualitària afavoreix els coneixement dels alumnes de manera transversal i integradora.

o   Quin paper té el professor i quin l’alumne?
EL professor/a té un paper de mediador i guia als alumnes cap a l’aprenentatge.
L’alumne és partícip de tot, amb una escolta activa, i a la vegada emissor i receptor dels missatges.

o   Quins elements faciliten una bona conversa?
És essencial un ambient adequat, de seguretat i confiança als alumnes, en un context adequat per a ells/es. Cal que la motivació estigui present i també és bàsic el respecte i la igualtat per a tots/es.

o   Com evoluciona la conversa?
La conversa evoluciona plasmat les idees per escrit, creant documents nous tot utilitzant diferents recursos amb fonts d’informacions adequades.

·         De quins exemples o metàfores es fa servir l’autor/a?

L’autora fa servir les seves pròpies vivències i experiències amb els alumnes amb exemples de conversa a l’aula tal i com es citen en l’article.

·         Quines són les idees implícites i què es podria millorar?

Es podria millorar el context ja que no està especificat, perquè amb un grup gran a classe la conversa es fa molt més difícil que no pas amb grups reduïts, i és un fet molt important donat els canvis que està patint l’educació actual. També s’haurien de proporcionar eines per provocar converses i per reconduir les que no tinguin el procés adequat per obtenir els objectius fixats.

·         Coneixements previs i arguments de l’autor/a

No sabia que tot es pot aprendre mitjançant la conversa, i aquesta és la tesi que l’autora presenta i defensa amb els seus propis arguments. També penso que la conversa no sempre es deriva a continguts curriculars, ja que les que són informals només aporten experiències i continguts particulars de cada persona. Tot i que això és aprenentatge, no ha de derivar sempre a aprendre el que es pretén.

·         Connexió amb les idees tractades a classe, contrast.

Tot aquest article es pot connectar amb la primera classe que van presenciar on es va comentar de manera especial, la importància de la parla i de la comunicació, per tant, la conversa és la manera essencial per a portar-lo a la pràctica.

PREGUNTES PER L’AUTORA

ü  Quina és la millora manera de portar a terme la conversa en un grup gran a l’aula?

ü  Quines serien les actuacions no recomanades durant el procés d’una conversa a l’aula per part del mestre?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada