CONVERSEM, LLEGIM I
ESCRIVIM
·
Quina
és la tesi/s que defensa l’article?
La conversa com a mètode d’aprenentatge, en tota
conversa existeix l’aprenentatge, s’ha de fomentar i posar en pràctica per a
qualsevol activitat a l’aula o amb els alumnes.
·
Quines
4 preguntes Claus respon l’autor/a. Indiqueu amb un esquema com respon a
cadascuna d’elles
o
Per què
s’utilitza la conversa a l’aula?
Perquè en
tota conversa es genera aprenentatge, el fet d’escoltar als demés, de
participar i de formar part d’un grup de manera igualitària afavoreix els
coneixement dels alumnes de manera transversal i integradora.
o
Quin
paper té el professor i quin l’alumne?
EL professor/a
té un paper de mediador i guia als alumnes cap a l’aprenentatge.
L’alumne és
partícip de tot, amb una escolta activa, i a la vegada emissor i receptor dels
missatges.
o
Quins
elements faciliten una bona conversa?
És
essencial un ambient adequat, de seguretat i confiança als alumnes, en un
context adequat per a ells/es. Cal que la motivació estigui present i també és
bàsic el respecte i la igualtat per a tots/es.
o
Com
evoluciona la conversa?
La conversa
evoluciona plasmat les idees per escrit, creant documents nous tot utilitzant
diferents recursos amb fonts d’informacions adequades.
·
De
quins exemples o metàfores es fa servir l’autor/a?
L’autora fa servir les seves pròpies vivències i
experiències amb els alumnes amb exemples de conversa a l’aula tal i com es
citen en l’article.
·
Quines
són les idees implícites i què es podria millorar?
Es podria
millorar el context ja que no està especificat, perquè amb un grup gran a
classe la conversa es fa molt més difícil que no pas amb grups reduïts, i és un
fet molt important donat els canvis que està patint l’educació actual. També s’haurien
de proporcionar eines per provocar converses i per reconduir les que no tinguin
el procés adequat per obtenir els objectius fixats.
·
Coneixements
previs i arguments de l’autor/a
No sabia
que tot es pot aprendre mitjançant la conversa, i aquesta és la tesi que l’autora
presenta i defensa amb els seus propis arguments. També penso que la conversa
no sempre es deriva a continguts curriculars, ja que les que són informals
només aporten experiències i continguts particulars de cada persona. Tot i que
això és aprenentatge, no ha de derivar sempre a aprendre el que es pretén.
·
Connexió
amb les idees tractades a classe, contrast.
Tot aquest
article es pot connectar amb la primera classe que van presenciar on es va
comentar de manera especial, la importància de la parla i de la comunicació,
per tant, la conversa és la manera essencial per a portar-lo a la pràctica.
PREGUNTES PER L’AUTORA
ü Quina és la millora manera de portar a terme la conversa en un grup gran a
l’aula?
ü Quines serien les actuacions no recomanades durant el procés d’una conversa
a l’aula per part del mestre?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada