Tal i com l’autora publica a l’inici del
llibre “Llegir i escriure per viure”, al marc teòric, la diferència entre els
usos de la llengua segons Tolchinsky
(1990) són tres: ús pràctic, ús científic i ús literari.
Personalment, m’he volgut
centrar en una activitat d’ús pràctic ja que crec que són situacions reals de
la vida i que es poden aplicar fàcilment. Aquesta s’anomena “Llistes de
materials, jocs, activitats, etc.”, consisteix tal i com mostra el propi nom en
la creació de llistes. A partir de qualsevol situació que requereixi fer un
llistat en podem aprofitar l’ocasió i
proporcionar-los als nens i nenes la oportunitat de fer-los partícips en un
activitat diària a les nostres vides.
Per poder realitzar
aquesta activitat cal tenir en compte que el full on s’hagi de fer la llista
s’ha de trobar a la vista i a l’alçada dels alumnes perquè ells la puguin
manipular.
L’he considerat molt
adequada perquè crec que es treballa, d’una forma indirecta pels nens i nenes,
les paraules d’un mateix camp semàntic, o també la lectura de paraules soles
amb sentit. A més a més, he pogut extreure situacions d’aula a partir de les
quals es podria aplicar l’activitat. Com ja he dit anteriorment, el fet
d’ensenyar als alumnes coses perfectament aplicables a la vida quotidiana ho
trobo d’important rellevància perquè, arrel d’aquests recursos és com els
ajudem a ser més autònoms.
Finalment dir que allò que els propis alumnes
estan realitzant té un sentit i finalitat i això s’ha de tenir molt en compte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada