dijous, 10 d’abril del 2014

Creem llistes


Tal i com l’autora publica a l’inici del llibre “Llegir i escriure per viure”, al marc teòric, la diferència entre els usos de la llengua segons Tolchinsky (1990) són tres: ús pràctic, ús científic i ús literari.

Personalment, m’he volgut centrar en una activitat d’ús pràctic ja que crec que són situacions reals de la vida i que es poden aplicar fàcilment. Aquesta s’anomena “Llistes de materials, jocs, activitats, etc.”, consisteix tal i com mostra el propi nom en la creació de llistes. A partir de qualsevol situació que requereixi fer un llistat  en podem aprofitar l’ocasió i proporcionar-los als nens i nenes la oportunitat de fer-los partícips en un activitat diària a les nostres vides.
Per poder realitzar aquesta activitat cal tenir en compte que el full on s’hagi de fer la llista s’ha de trobar a la vista i a l’alçada dels alumnes perquè ells la puguin manipular.

L’he considerat molt adequada perquè crec que es treballa, d’una forma indirecta pels nens i nenes, les paraules d’un mateix camp semàntic, o també la lectura de paraules soles amb sentit. A més a més, he pogut extreure situacions d’aula a partir de les quals es podria aplicar l’activitat. Com ja he dit anteriorment, el fet d’ensenyar als alumnes coses perfectament aplicables a la vida quotidiana ho trobo d’important rellevància perquè, arrel d’aquests recursos és com els ajudem a ser més autònoms.
Finalment dir que allò que els propis alumnes estan realitzant té un sentit i finalitat i això s’ha de tenir molt en compte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada