dissabte, 12 d’abril del 2014

DIFUSIÓ DE CONEIXEMENT

La gran quantitat d'entrades i, la diversitat de comentaris i reflexions fan difícil escollir només quatre entrades. Amb això, dir que hi ha moltes més que m'ha cridat l'atenció i que són molt interessants i enriquidores. Tot i així, les entrades que he seleccionat són les següents:


FONT
La primera entrada que he decidit comentar té com a títol Jugant s'aprèn. El que m'ha fet decidir-me per aquesta ha estat: en primer lloc, el títol i en segon lloc, el contingut. L'entrada comenta una bona experiència amb la llengua anglesa i com mitjançant diferents maneres de fer (jugar, cantar, interaccionar amb els companys...) va permetre aquesta companya aprendre. A l'entrada també comenta que aquesta manera d'aprendre li va ser molt significativa i era conscient de la diferència amb la resta de classes de llengua on la manera de fer era la tradicional.
Trobo que aquesta entrada reflexa molt bé la situació que vam viure molts de nosaltres en la qual la majoria de classes que fèiem era seguint el paradigma tradicional. Tanmateix, només som capaços d'utilitzar aquell coneixement que hem après dins d'un context rellevant com el que s'explica. 

La segona entrada té com a títol El diàleg a l’aula des de la perspectiva sociocultural. Les nocions de la bastida i de la parla exploratòria. En aquest cas he escollit aquesta entrada perquè el tema m'interessa especialment i en concret hi ha dos conceptes al títol que em criden l'atenció: bastida i parla exploratòria. Pel que fa el contingut de l'entrada, aquest company destaca les idees que ell creu més rellevant de la lectura que té el mateix nom que l'entrada i, va ser escrita per Xavier Fontich.
El comentari de la lectura s'inicia amb una proposta d'un títol alternatiu. Aquesta idea la considero molt bona perquè serveix per entendre la idea principal de l'article amb altres paraules.
En referència a les idees clau que en destaca són quatre: bastida, parla exploratòria, paper del docent i fita de l'educació. Trobo que estan molt bé seleccionades i sintetitzades.

La tercera entrada que he decidit comentar s'anomena Les distribucions també són part de l'educació. Els motius de l'elecció són dos. Per una banda, el títol em sonava a la part que vaig llegir del llibre de Montserrat Fons i per una altra, com és el mateix contingut que vaig llegir he pensat que potser em pot aportar idees que no havia considerat. En referència al contingut crec que s'han destacat aquelles idees que per a mi també van ser rellevant de cada apartat: avantatges i inconvenients dels diferents agrupaments, la disposició de l'aula, l'element del temps en el procés d'E-A de la lectura i l'escriptura i els materials curriculars.
Finalment, aquesta entrada m'ha permès adonar-me que és important destacar la idea que cada nen avança al seu ritme.

Per últim, l'experiència Ens escrivim amb el poble veí! l'he escollit per comentar per tres raons: el títol, el contingut i l'enllaç extern.
FONT
L'experiència s'inicia amb una visió molt positiva de l'aprenentatge a l'escola i he trobat que aquesta visió no és la general i això, em sorprèn i m'agrada. La narració explica com dues classes de cicle inicial d'escoles diferents s'envien cartes. Considero que la manera d'aprendre la llengua com ho va fer aquesta companya és excel·lent perquè engloba entorn (context significatiu) i elaboració de textos reals, dos elements essencials per a l'aprenentage com diu Rosa Gil.
En referència a l'enllaç extern, hi ha un vídeo d'uns tres minuts on s'explica una manera d'aprendre molt similar però mitjançant correus electrònics.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada