La gran quantitat d'entrades i, la diversitat de comentaris i reflexions fan difícil escollir només quatre entrades. Amb això, dir que hi ha moltes més que m'ha cridat l'atenció i que són molt interessants i enriquidores. Tot i així, les entrades que he seleccionat són les següents:
![]() |
| FONT |
La
primera entrada que he decidit comentar té com a títol Jugant s'aprèn. El
que m'ha fet decidir-me per aquesta ha estat: en primer lloc,
el títol i en segon lloc, el contingut. L'entrada comenta una bona
experiència amb la llengua anglesa i com mitjançant diferents
maneres de fer (jugar, cantar, interaccionar amb els companys...) va
permetre aquesta companya aprendre. A l'entrada també comenta que
aquesta manera d'aprendre li va ser molt significativa i era
conscient de la diferència amb la resta de classes de llengua on la
manera de fer era la tradicional.
Trobo
que aquesta entrada reflexa molt bé la situació que vam viure molts
de nosaltres en la qual la majoria de classes que fèiem era seguint
el paradigma tradicional. Tanmateix, només som capaços d'utilitzar
aquell coneixement que hem après dins d'un context rellevant com el que s'explica.
La
segona entrada té com a títol El diàleg a l’aula des de la perspectiva sociocultural. Les nocions de la bastida i de la parla exploratòria. En
aquest cas he escollit aquesta entrada perquè el tema m'interessa
especialment i en concret hi ha dos conceptes al títol que em criden
l'atenció: bastida i parla exploratòria. Pel que fa el contingut de
l'entrada,
aquest company destaca les idees que ell creu més rellevant de la
lectura que té el mateix nom que l'entrada i, va ser escrita per
Xavier Fontich.
El
comentari de la lectura s'inicia amb una proposta d'un títol
alternatiu. Aquesta idea la considero molt bona perquè serveix per
entendre la idea principal de l'article amb
altres paraules.
En
referència a les idees clau que en destaca són quatre: bastida,
parla exploratòria, paper del docent i fita de l'educació. Trobo
que estan molt bé seleccionades i sintetitzades.
La
tercera entrada que he decidit comentar s'anomena Les distribucions també són part de l'educació. Els
motius de l'elecció són dos. Per una banda, el títol em sonava a
la part que vaig llegir del llibre de Montserrat Fons i per una
altra, com és el mateix contingut que vaig llegir he pensat que
potser em pot aportar idees que no havia considerat. En referència
al contingut crec que s'han destacat aquelles idees que per a mi
també van ser rellevant de cada apartat: avantatges i inconvenients
dels diferents agrupaments, la disposició de l'aula, l'element del
temps en el procés d'E-A de la lectura i l'escriptura i els
materials curriculars.
Finalment,
aquesta entrada m'ha permès adonar-me que és important destacar la
idea que cada nen avança al seu ritme.
Per
últim, l'experiència Ens escrivim amb el poble veí!
l'he escollit per comentar per tres raons: el títol, el contingut i
l'enllaç extern.
| FONT |
En
referència a l'enllaç extern, hi ha un vídeo d'uns tres minuts on
s'explica una manera d'aprendre molt similar però mitjançant
correus electrònics.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada