divendres, 4 d’abril del 2014

LA ALFABETIZACIÓ, UN DRET

L’article  “Leer y escribir en un mundo cambiante” de la Dra. Emilia Ferreiro fa una reflexió de la importància de l’alfabetització en les seves formes més representatives, que són l’escriptura i la lectura.
Mitjançant l’evolució històrica d’aquests, des dels seus inicis on es considerava un ofici, fins l’actualitat amb l’aplicació de les noves tecnologies, de la situació socio-cultural, es mostra com l’alfabetització evoluciona i és un reflexa de les societats. I que és necessari aconseguir una major alfabetització per arribar a un mon més democràtic.
Destacaria de l’article les següents idees com:
- Què és el fracàs escolar. Què s’ha de considerar fracàs escolar, que com ja esmenava abans també té una evolució , des d’un fracàs de l’aprenentatge, per un dèficit cultural a una qüestió social.
- Que hi ha diferents tipus d’alfabetització, i  que aquesta no és la mateixa que l’escolar
- Que tenim com dos nivells d’alfabetització segons els països, on es considera que hi ha una major alfabetització en els països riscs, que en els pobres.
- Què les noves tecnologies com altres metodologies no són en si les solucions, sinó que són només eines.
L’article en especial m’ha fet canviar el meu concepte sobre l’alfabetització, perquè la meva idea sobre aquests tema estava molt definit, estava molt subjecte a la idea de saber llegir i escriure, i no el fet que el procés d’alfabetització pot ser constant al llarg de la nostra vida, com ens ho indica l’autora de l’article, encara que aquests seria un fet que creiem la majoria de les persones, ja que el nostre sistema escolar ve donat per la idea de l’escolarització que hi ha des de principis del segle XX.
Per reforçar algunes de les idees que ens planteja el text, he trobat alguns enllaços

http://www.indexmundi.com/Map/?v=39&r=xx&l=es 

                                                                  Font

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada