L’article “Leer y escribir en un mundo cambiante” de la
Dra. Emilia Ferreiro fa una reflexió de la importància de l’alfabetització en
les seves formes més representatives, que són l’escriptura i la lectura.
Mitjançant l’evolució
històrica d’aquests, des dels seus inicis on es considerava un ofici, fins
l’actualitat amb l’aplicació de les noves tecnologies, de la situació
socio-cultural, es mostra com l’alfabetització evoluciona i és un reflexa de
les societats. I que és necessari aconseguir una major alfabetització per
arribar a un mon més democràtic.
Destacaria de
l’article les següents idees com:
- Què és el fracàs
escolar. Què s’ha de considerar fracàs escolar, que com ja esmenava abans també
té una evolució , des d’un fracàs de l’aprenentatge, per un dèficit cultural a
una qüestió social.
- Que hi ha
diferents tipus d’alfabetització, i que
aquesta no és la mateixa que l’escolar
- Que tenim com
dos nivells d’alfabetització segons els països, on es considera que hi ha una
major alfabetització en els països riscs, que en els pobres.
- Què les noves
tecnologies com altres metodologies no són en si les solucions, sinó que són
només eines.
L’article en especial
m’ha fet canviar el meu concepte sobre l’alfabetització, perquè la meva idea
sobre aquests tema estava molt definit, estava molt subjecte a la idea de saber
llegir i escriure, i no el fet que el procés d’alfabetització pot ser constant
al llarg de la nostra vida, com ens ho indica l’autora de l’article, encara que
aquests seria un fet que creiem la majoria de les persones, ja que el nostre
sistema escolar ve donat per la idea de l’escolarització que hi ha des de
principis del segle XX.
Per reforçar algunes
de les idees que ens planteja el text, he trobat alguns enllaços
http://www.indexmundi.com/Map/?v=39&r=xx&l=es

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada