Cadascuna de les tres pràctiques defensa
una tesi en particular, a continuació hi ha cada pràctica amb al seva
respectiva tesi:
- - Pràctica
1: La lectura ha de ser un acte que es pugui realitzar tant en grup com de
manera individual, i en ella hi hauria d’haver interacció i debat.
- - Pràctica
2: La lectura ha d’estar integrada en la comunitat educativa i s’ha de
potenciar i treballar des de totes les àrees.
- - Pràctica
3: Per llegir s’ha de tenir temps i promoure curiositat pels coneixements i per
les històries que els llibres ens poden proporcionar.
En quant al títol, un d’alternatiu
podria ser aquest: “La biblioteca com a un recurs per la interacció”.
Personalment crec que en aquestes
pràctiques es responen a unes preguntes força concretes, però que també
provoquen una forta controvèrsia. La primera és que a la biblioteca s’hauria de
fer silenci sempre? Els autors deixen entreveure que no es tracta tant de fer
silenci sinó de com es treballa en aquest espai ja que és un lloc entès per fer
lectura individual però també es poden fer lectures en veu alta o amb companys.
Així, doncs, hi haurà una interacció la qual pot comportar un cert nivell de
soroll, però que també promou l’aprenentatge. La segona és que s’hauria de
treballar la lectura des de totes les àrees? La lectura és una acció la qual es
pot dur a terme amb qualsevol tema i en tot moment, però s’ha de respectar els
ritmes individuals, d’aquesta manera a través d’aquest fet es pot treballar
qualsevol tipologia de coneixement o contingut. La tercera, per ser bon lector
s’ha de tenir curiositat però aquesta s’ha de fomentar i treballar tant
interiorment com amb l’entorn.
En aquestes pràctiques, hi ha unes
idees que es mostren de forma implícita les quals són les següents: la primera,
la biblioteca es treballa de manera conjunta en tot el centre educatiu i per
ampliar-la s’hauria de especificar una mica més en com es portaria a la
pràctica, quins recursos serien necessaris, etc.; la segona, és que per llegir
es necessita un temps que a l’escola no es té tot el que es voldria, així que
com podríem fomentar la lectura a l’aula amb el temps que tens pautat.
En quant a les meves experiències amb
la lectura, haig de dir que han estat molt positives ja que des de ben petita
la família m’ha anat acostant per tal d’adquirir aquest hàbit. Ara m’ha vingut
al cap un parell d’experiències: la primera és que tres amigues i jo durant els
estius ens compràvem un parell de llibres cadascú i quan els acabàvem ens els
deixàvem i finalment un dia que ens reuníem totes juntes ens posàvem a parlar
sobre els llibres, què era el que més ens havia agradat, per què, com ens
agradaria que acabessin les històries, etc. I l’altre experiència que tinc és
que la meva àvia el dia de Sant Jordi sempre em regalava un llibre, el qual ens
el llegíem les dues juntes i després hem feia activitats i preguntes sobre
aquest.
Enllaç extern:
- La importáncia de la lectura en la edad escolar.
Enllaç extern:
- La importáncia de la lectura en la edad escolar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada