diumenge, 6 d’abril del 2014

La competència lectora des de la biblioteca escolar



Juli Palou i Montserrat Fons (2012-2013)
“La competència lectora des de la biblioteca escolar”:

ACTIVITAT 2. Situacions discursives i tipus de text

  1. Quina és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
    1. Pràctica 1?
Defensa la importància del gènere discursiu dins l’aula i la bona selecció dels tipus de textos que proporcionem als alumnes.
    1. Pràctica 2?
Diferencies entre formats i textos, tot i que es millor treballar segons quins aspectes mitjançant els formats digitals, per exemple el fet de buscar informació, però per altre banda, per llegir un llibre es millor fer-ho en format paper.
    1. Pràctica 3?
La importància de llegir de forma motivadora, eficaç i autònoma.

  1. Quin títol alternatiu proposaríeu?
La importància de la interacció social, els tipus i formats de textos i la lectura, per al correcte desenvolupament en l’etapa escolar.

  1. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.
Quines diferencies existeixen entre els tipus de text i els generes discursius?
El tipus de text és el que els professors miren per escollir llibres adaptats a les edats dels alumnes. Els gèneres discursius són les interaccions que fan els nens entre ells i amb els mestres.

Quines son les principals diferencies entre la lectura tradicional i la digital?
La principal diferència és el format, ja que la lectura tradicional està fet amb paper i això pot motivar al lector i fer que s’interessi més per la lectura. Per altra banda, la lectura digital és més freda en quan a la motivació del lector.
 
Quina importància té llegir per al desenvolupament?
Llegir és fonamental per al desenvolupament cognitiu, ja que la lectura és un aprenentatge transversal, que ens proporciona coneixements de molts aspectes i també fa que millorem la ortografia i la riquesa de vocabulari.

  1. Quines idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
Personalment, crec que en les tres pràctiques la idea principal és podria ampliar molt fent hipòtesis i investigacions sobre aquests temes. El fet de investigar aquests temes podria donar molta més informació als docents i, crec que també seria bo donar alternatives als mestres per iniciar aquestes noves metodologies dins de les aules, ja que encara estem massa arrelats a la metodologia tradicional.

  1. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
    1. Idees prèvies personals?
Les úniques idees que tenia jo sobre aquests temes són les de els tipus de formats de textos, digitals i tradicionals, i la importància que té la lectura per al desenvolupament cognitiu dels infants.
    1. Idees tractades, anticipades a classe?
La importància de la interacció social, que a les pràctiques ho parla mitjançant els gèneres discursius, i la importància de llegir molt a les aules per a una millora transversal dels nostres alumnes.
    1. Altres textos, llibres, articles, reportatges, programes de TV o ràdio, exposicions, conferències… que hagueu llegit, vist, escoltat o explorat?
El PP vol canviar els llibres de text tradiconals per llibres en format digital. En 8 anys, aproximadament, és creu que tots els centres podràn tindre els llibres de text en format digital.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada