diumenge, 13 d’abril del 2014

Practiquem per aprendre

Dels diferents usos de la llengua escrita que podem trobar, l’ús pràctic de la llengua és una eina quotidiana que ajuden en aquest aprenentatge. Hi ha diverses activitats molt simples de portar a terme a l’aula dels més petits, que mica en mica ajuden a familiaritzar-se amb les lletres, paraules i sobretot en la relació de la grafia amb el so.

Aquestes activitats es troben en els hàbits de cada dia a l’escola, són les primeres activitats que podem portar a terme i si els aprofitem podem introduir l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura de manera agradable, motivadora i de forma natural sense haver de forçar-ho.  
Totes les activitats que exposa la Montserrat Fons d’ús pràctic són molt senzilles però a la vegada molt enriquidores per aquest aprenentatge. Cada activitat es troba en un context determinat.

L’activitat que he escollit és la del control d’assistència. He triat aquesta activitat perquè desprès de aprendre el seu nom, crec que el segon pas és saber el nom dels companys de classe i una forma de fer-ho és passant llista. Una activitat que es pot fer de moltes formes diferents, com ara que cada dia la passi un alumne de classe, llegint la llista proporcionada pel docent o bé, com s’explica al llibre, que cada nen/a al arribar a classe col·loqui el cartell del seu nom en la columna on hi posa “Qui ha vingut avui”. És una manera de començar amb la lectura i de passar el control d’assistència fent-los partícips activament. Per introduir l’escriptura en aquesta activitat en comptes de cartells poden escriure el seu nom. El control d’assistència no només està adreçat a l’assistir a classe, sinó que també pot ser en la prestació de llibres, en els tallers, racons, entre d’altres.


Mitjançant aquesta activitat s’inicia l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura de forma divertida en el que els nens i nenes ho veuran com un joc. A mesura que avança el curs es pot anar introduint el cognom de cada un dels alumnes o si hi ha algun nen o nena que es diu igual. 



font

En aquest enllaç ens explica la importància de saber escriure el propi nom i altres activitats amb el mateix objectiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada