Dels diferents usos de la llengua escrita que
podem trobar, l’ús pràctic de la llengua és una eina quotidiana que ajuden en
aquest aprenentatge. Hi ha diverses activitats molt simples de portar a terme a
l’aula dels més petits, que mica en mica ajuden a familiaritzar-se amb les
lletres, paraules i sobretot en la relació de la grafia amb el so.
Aquestes activitats es troben en els hàbits de
cada dia a l’escola, són les primeres activitats que podem portar a terme i si
els aprofitem podem introduir l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura de
manera agradable, motivadora i de forma natural sense haver de forçar-ho.
Totes les activitats que exposa la Montserrat Fons
d’ús pràctic són molt senzilles però a la vegada molt enriquidores per aquest
aprenentatge. Cada activitat es troba en un context determinat.
L’activitat que he escollit és la del control d’assistència.
He triat aquesta activitat perquè desprès de aprendre el seu nom, crec que el
segon pas és saber el nom dels companys de classe i una forma de fer-ho és passant
llista. Una activitat que es pot fer de moltes formes diferents, com ara que
cada dia la passi un alumne de classe, llegint la llista proporcionada pel
docent o bé, com s’explica al llibre, que cada nen/a al arribar a classe
col·loqui el cartell del seu nom en la columna on hi posa “Qui ha vingut avui”.
És una manera de començar amb la lectura i de passar el control d’assistència
fent-los partícips activament. Per introduir l’escriptura en aquesta activitat
en comptes de cartells poden escriure el seu nom. El control d’assistència no només està adreçat a l’assistir
a classe, sinó que també pot ser en la prestació de llibres, en els tallers,
racons, entre d’altres.
Mitjançant aquesta activitat s’inicia l’aprenentatge
de la lectura i l’escriptura de forma divertida en el que els nens i nenes ho
veuran com un joc. A mesura que avança el curs es pot anar introduint el cognom
de cada un dels alumnes o si hi ha algun nen o nena que es diu igual.
font
En aquest enllaç ens explica la importància de saber
escriure el propi nom i altres activitats amb el mateix objectiu.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada