dimecres, 9 d’abril del 2014

Una activitat d'ús pràctic

L’activitat que he escollit del llibre “Llegir i escriure per viure” forma part de les activitats d’ús pràctic. En aquest cas, s’utilitza la llengua escrita per dur a terme activitats d’ús quotidià.

L’activitat que jo he escollit tracta de noms, ja sigui dels noms dels nens i nenes, dels grups que aquests fan, de l’escola...

Amb aquest tipus d’activitats fomenten el treball de l’escriptura (escriure el nom que volen) i de la lectura (llegir el que han posat, votar el nom...). a més a més, també creen un signe d’identitat, ja sigui a nivell d’aula o a nivell de tota l’escola.

La meva activitat s’anomena “El nom dels grups de nens i nenes”. Aquesta consisteix en fer una conversa on cada un proposa idees per escollir un nom. Aquest nom pot ser per la classe, per la taula, per a un grup de treball...

Un cop finalitza la conversa, cada nen i nena ha de dibuixar el nom que vol en un paper. Durant aquesta estona, el paper del mestre és motivar als alumnes per tal que escriguin el nom que volen.

Quan tots els alumnes ja han dibuixat el seu nom, fem un mural, on posem tots els noms, per tal de fer la votació. En aquest mural, al costat de cada nom fet pels nens, es pot posar una tira de cartolina amb el nom fet per la professora, d’aquesta manera els nens i nenes poden comparar el que ells han escrit amb el que ha escrit la profe, que és el correcte.

A partir d’aquell moment, comença la votació. Aquesta pot ser a mà alçada, on es treballa la lectura, ja que els nens han de llegir el nom que voten, o bé una votació secreta. En aquest cas, es treballa l’escriptura, ja que els alumnes han d’escriure en un paper el nom que prefereixen.

Quan la votació finalitza, el nom guanyador s’ha de donar a conèixer.

En la meva opinió, aquesta és una activitat molt bona, ja que no només treballa l’escriptura i la lectura, sinó que va molt més enllà. Penso això, perquè considero que aquesta activitat també treballa la creativitat, la identitat, el respecte d’opinions, els valors democràtics, entre d’altres.

A més a més, amb aquesta activitat he pogut veure un exemple d’activitat per escollir un nom, ja que pot ser coneixia algunes formes, però gracies a aquesta activitat he pogut incorporar noves idees.


Finalment, dir que haver vist diferents exemples d’activitats d’ús pràctic em serà molt útil pel meu futur com a docent, per tant, considero que l’activitat relacionada amb el llibre “Llegir i escriure per viure”, tot i que al principi no hem cridava molt l’atenció, ha acabat sent una activitat interessant i gràcies a la qual he pogut adquirir nous coneixements



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada